Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Du måste skoja med oss KOW, menar du att du betalade 450 000 innan du hade fått något?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej det är inget skoj!
Jag hade en relation med byggmästaren sedan tidigare, och visste att han var hederlig och att de gjorde bra jobb.
Du ser att det är ett ganska lågt pris för ett hus på 125 m2, eller hur?
Det var visserligen utan vissa ytskikt och utan köksinredning.
Men men, kanske jag är naiv och lättlurad, det kan jag inte bedöma själv.
Men om du t.ex. går till en fönsterfabrik i Polen, så gör de inte ett skvatt utan att ha fått ett förskott.
I vårt fall betalade vi 40% före produktionsstart före fönstren, och resten inför leverans.
Hade vi inte betalt hade vi fått stå där med öppna fönstergluggar.
När det gäller ett platsbyggt, unikt hus, så är det inte riktigt som när man säljer en Volvo V50.
Huset går inte att ta tillbaka om kunden trilskas.
PS
Hur många betalar förskott, kallas handpenning, ett kvartal innan de får äganderätt till sitt hus?
Jag hade en relation med byggmästaren sedan tidigare, och visste att han var hederlig och att de gjorde bra jobb.
Du ser att det är ett ganska lågt pris för ett hus på 125 m2, eller hur?
Det var visserligen utan vissa ytskikt och utan köksinredning.
Men men, kanske jag är naiv och lättlurad, det kan jag inte bedöma själv.
Men om du t.ex. går till en fönsterfabrik i Polen, så gör de inte ett skvatt utan att ha fått ett förskott.
I vårt fall betalade vi 40% före produktionsstart före fönstren, och resten inför leverans.
Hade vi inte betalt hade vi fått stå där med öppna fönstergluggar.
När det gäller ett platsbyggt, unikt hus, så är det inte riktigt som när man säljer en Volvo V50.
Huset går inte att ta tillbaka om kunden trilskas.
PS
Hur många betalar förskott, kallas handpenning, ett kvartal innan de får äganderätt till sitt hus?
Klicka här för att svara

