Har fått balkongen inglasad via vår brfs inglasningsfirma. Ett av glasen passade inte och måste bytas, men de har inte gett besked om när de kommer. Idag fick jag fakturan på hela kalaset, med förfallodatum 5/8 vilket är väldigt snart. Kan jag kräva att fakturan flyttas fram tills dess att de har bytt ut glaset? Eller hur gör jag?
Enligt kontraktet vi skrev så ska vi betala "efter utfört montage" vilket ju kan anses va lite luddigt om man vill så inget säger väl egentligen att jag inte har rätt att flytta fram fakturan?
471 läst · 2 svar
471 läst
2 svar
Betalning och besiktning
-
-
-
Moderator · Stockholm · 45 730 inlägg 27 jul 2021 08:5327 jul 2021 08:53 #3
Om det skall betalas efter montage. Så skall du inte behöva betala något innan det är klart. Om det är en hel ruta som saknas, så är inte monteringen klar. Det vore en annan sak om det ex. fattas en bit list. Då kan man tycka att monteringen är klar med anmärkningar. Och då bara hålla inne vad det kostar att få dit en annan firma som åtgärdar.
- Laddar…