19 083 läst ·
187 svar
19k läst
187 svar
Betalar ni tv avgift?
Ännu bättre, låt dem som tittar på det betala! Det är inte ens en skälig kostnad heller, 6 miljarder om året.(2200:- per hushåll, boxer 1900Alriksson skrev:
Egentligen ännu värre. Då tvingas alla betala, oavsett de har TV eller inte. Enda skillnaden blir att man slipper se vilken skit man finansierar.Chaly skrev:
Jag anser att TV-avgiften ska ingå i priset till "TV-leverentörren" (Canaldigital, Boxer, eller vad man har). Kanal1 och TV2 ska då funka som andra kanaler. Dvs att man kan be att få dessa spärrade och därmed slippa betala för dem. TV använd INTE enbart till att titta på Kanal1 och TV2 längre. TV/Video/Dator kan man ha till annat också.
Låt dom som är sjuka betala vårdenkanonkula skrev:
Låt dom som åker bil betala vägar
Låt dom som har barn betala skolor
Och varför ska jag betala för fängelse jag är inte kriminell 😀
Nej baka in tv avgiften i skatten så slipper vi allt gnäll
Jag betalar. Om jag någon gång ser på TV är det SVT. Det börjar bli några månader sedan och jag funderar på att göra mig av med TV:n och sluta betala avgiften. Förhoppningsvis läggs det på skatten snart. Det är ett ganska uråldrigt system som det nu är.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det där är ju inget som man väljer själv.Polos skrev:
Man kan bli sjuk, man kan råka ut för en olycka osv.
Det finns något som heter vägskatt, som endast fordonsägare måste betala.
Och barnen måste gå i skolan, vi har ju skolplikt.
Men vi har ingen plikt (ännu) att titta på SVT.
PS
För länge sedan fanns det en radiolicensavgift.
Så i bilen hade farsan kvittot på betald avgift för bilradion.
Men det sågs väl som för krångligt att administrera, och bakades in i TV-avgiften.
Du kan väl inte jämföra TV med sjukvård och infrastruktur?Polos skrev:
Fö betalar bilåkare redan mer än väl, åker du en mil i bil tar staten betlt för två.
Ja det är ju en intressant tanke.
Det är drygt 10 år sedan burken åkte ut. Ibland när man sitter på något hotellrum så bläddrar man runt mellan kanalerna men man hittar ytterst sällan något att titta på, olika varianter av ett par olika grundkoncept bara. Mycket trams. Mycket lite är något jag skulle kunna tänka mig att betala för.
Det är drygt 10 år sedan burken åkte ut. Ibland när man sitter på något hotellrum så bläddrar man runt mellan kanalerna men man hittar ytterst sällan något att titta på, olika varianter av ett par olika grundkoncept bara. Mycket trams. Mycket lite är något jag skulle kunna tänka mig att betala för.
Nej........mim fru betalar 😊
Indirekt betalar man dom andra kanalerna oxå, när du köper nått går en del av pengarna till reklam, och det är ju den reklamen som betalar programen.
Till er som funderar på att sluta betala, säger jag lycka till, det krävs typ en dödsattest för att lyckas med det.
Indirekt betalar man dom andra kanalerna oxå, när du köper nått går en del av pengarna till reklam, och det är ju den reklamen som betalar programen.
Till er som funderar på att sluta betala, säger jag lycka till, det krävs typ en dödsattest för att lyckas med det.
Jag sade bara upp min TV-licens, med motivet "trasig och körd till tippen", det var exakt det som hände.
Varenda sportsändning i SVTs kanaler (förutom ev Sportspegeln) visar reklam stup i kvarten. Flera andra program i SVTs utsändningar visar reklam.harry73 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Njaaa, förutom att du blir trakasserad varje 3de lördagkväll med telefonförhör och minst 1brev i månaden. Har du dessutom ännu mer otur springer det en kontrollant och försöker tränga sig in i din bostad för att inspektera om du har tv.KnockOnWood skrev:
Om nu någon av dessa skulle rapportera in att du har tv får du en räkning som måste betalas inom 30dagar.
Att bestrida går ej enligt lag. Det du kan göra är att be dem ändra sitt beslut, vilket de inte gör och hänvisar till tingsrätten i Kiruna. :wow:
