Hej, vår första delrenovering är nästan klar - badrummet! Allt är klart förutom duschvägg, spegelskåp och fläkt.
Nu har jag fått fakturan (i sin helhet) med betalning inom 10 dgr. Men jag undrar om inte det är lite tidigt? Allt är ju som sagt inte helt klart än... besiktning/ våtrumsintyg finns inte heller i nuläget. Hur ska jag tänka här?
 
Vad har ni sagt innan i avtalet ? Vanligen så brukar man komma överens om när betalningen skall ske innan man börjar.
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Vad har ni sagt innan i avtalet ? Vanligen så brukar man komma överens om när betalningen skall ske innan man börjar.
Ska kolla offerten!
 
Viktor.J Viktor.J skrev:
Vad har ni sagt innan i avtalet ? Vanligen så brukar man komma överens om när betalningen skall ske innan man börjar.
Står inget om detta, endast betalningsvillkor. Inget om att jobbet ska vara klart först...
 
Jag brukar betala 90% om det bara är lite mindre saker kvar. Då finns det ett incitament att göra jobbet klart.
 
Om inte annat är avtalat så fakturerar man som företagare såklart först när arbetet är klart. Väldigt märkligt att de skickar en slutfaktura innan arbetet är slutfört.

Som kund betalar man definitivt inte förrän det är klart.
 
A anis16 skrev:
Jag brukar betala 90% om det bara är lite mindre saker kvar. Då finns det ett incitament att göra jobbet klart.
Okej efter ök med företaget då gissar jag?
 
M mackan_kal skrev:
Om inte annat är avtalat så fakturerar man som företagare såklart först när arbetet är klart. Väldigt märkligt att de skickar en slutfaktura innan arbetet är slutfört.

Som kund betalar man definitivt inte förrän det är klart.
Okej. Hmm ja jag kände att det var lite tidigt inpå... det är ju inte mitt ansvar att de inte är klara trots att de sagt att de skulle vara klara nu. Men det är projektledaren för totalentreprenaden som skickat, och kommunikationen har ju inte varit den bästa mellan alla underleverantörer och huvudfirman osv...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.