1 558 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Betala innan färdigt?
Hej, vår första delrenovering är nästan klar - badrummet! Allt är klart förutom duschvägg, spegelskåp och fläkt.
Nu har jag fått fakturan (i sin helhet) med betalning inom 10 dgr. Men jag undrar om inte det är lite tidigt? Allt är ju som sagt inte helt klart än... besiktning/ våtrumsintyg finns inte heller i nuläget. Hur ska jag tänka här?
Nu har jag fått fakturan (i sin helhet) med betalning inom 10 dgr. Men jag undrar om inte det är lite tidigt? Allt är ju som sagt inte helt klart än... besiktning/ våtrumsintyg finns inte heller i nuläget. Hur ska jag tänka här?
Om inte annat är avtalat så fakturerar man som företagare såklart först när arbetet är klart. Väldigt märkligt att de skickar en slutfaktura innan arbetet är slutfört.
Som kund betalar man definitivt inte förrän det är klart.
Som kund betalar man definitivt inte förrän det är klart.
Okej. Hmm ja jag kände att det var lite tidigt inpå... det är ju inte mitt ansvar att de inte är klara trots att de sagt att de skulle vara klara nu. Men det är projektledaren för totalentreprenaden som skickat, och kommunikationen har ju inte varit den bästa mellan alla underleverantörer och huvudfirman osv...M mackan_kal skrev:
Klicka här för att svara