Medlem
· Västmanlands län
· 259 inlägg
Hej jag har beställt takstolar som kommer levereras senare i sommar.
Vid beställning ville företaget ha 50% förskottsbetalning, jag betalade och tyckte det var rimligt.
Men kort inpå nu så har jag fått slutfakturan på resterande 50% som ska vara betald inom 10 dagar.
Är det inte brukligt att man får slutfakturan efter leverans? Företaget kommer ha sommarstängt innan jag får leverans.
Finns det någon praxis kring detta eller är det bara att betala?
Mvh
Vid beställning ville företaget ha 50% förskottsbetalning, jag betalade och tyckte det var rimligt.
Men kort inpå nu så har jag fått slutfakturan på resterande 50% som ska vara betald inom 10 dagar.
Är det inte brukligt att man får slutfakturan efter leverans? Företaget kommer ha sommarstängt innan jag får leverans.
Finns det någon praxis kring detta eller är det bara att betala?
Mvh
Medlem
· Västmanlands län
· 259 inlägg
Okej tack, jag ser ingenstans att vi avtalat om full förskottsbetalning. Har mail at leverantören om att ändra förfallodatum.
Tolkar det på konsumentköplagen att jag har rätten på min sida så länge leverantören inte kan peka på någon text jag missat.
Tolkar det på konsumentköplagen att jag har rätten på min sida så länge leverantören inte kan peka på någon text jag missat.
Bestrid fakturan skriftligt till företaget som ställt ut den.
Och så skriver du att du betalar med samma betalningsvillkor med med leveransdatum som utgångspunkt. Normalt 10 dagar.
Och så skriver du att du betalar med samma betalningsvillkor med med leveransdatum som utgångspunkt. Normalt 10 dagar.
Medlem
· Västmanlands län
· 259 inlägg
Hej, jag ska rätta mig själv. Den faktura jag fått är på första hälften som jag redan betalat. Jag fick den efter att jag betalat. Andra hälften kommer efter leverans.
Men det var bra info som kom i tråden ändå som jag inte hade koll på, så tack för svar!
Men det var bra info som kom i tråden ändå som jag inte hade koll på, så tack för svar!
Klicka här för att svara