Hej!

Vi har lagt handpenning på en tomt som hustillverkaren säljer. De vill nu söka bygglov med en gång även om vi inte tänkt börja bygga förenom ett halvår. Vi undrar därför när bygglovet ska betalas, när det är klart eller när man börjar bygga?

/IA
 
Vi fick betala för vårt bygglov (i Stenungsund) ca en månad efter att bygglovet gått igenom. Kostnaden inkluderade utstakning och kontrollmätning.

Berit
 
Bob_the_builder
Ja, det gäller nog generellt. Kommunerna tar betalt för bygglovet när det har beviljats (eller avslagits!).
 
Japp, samma för oss också.
 
Vi fick betala bygglovet när det avslogs och senare igen när det beviljades... Bygglovet kom samtidigt som fakturan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.