Går och går... Fast spontant känns det ju rätt tveksamt, glatt, lite vaxig yta och sen all fukt, speciellt där man duschar, kan det bli någon varaktig vidhäftning av färgen på sån "plastig" yta??
Känns osäkert tycker jag och vad gör man om det börjar flaga inom snar framtid, den enda som är glad då är väl kakel/klinkerbutiken
MVH/Christina.
Känns osäkert tycker jag och vad gör man om det börjar flaga inom snar framtid, den enda som är glad då är väl kakel/klinkerbutiken
MVH/Christina.
Visst går det att måla med våtrumsfärg på tapeten! Vi gjorde det i min mammas badrum med våtrumstapeter från 80-talet! En klar förbättring kan jag lova
Om man inte gillar bruna blommor på väggarna förstås... Färgen sitter bra och det är väldigt fint. Men känns det inte lite fel att måla på nya tapeter??? En sak är ju om de är gamla o trista och det bara kan bli bättre! Men som sagt, resultatet hos oss blev bra.
Anna
Anna
Du, Charisma, kan du lägga in en bild på resultatet av de målade våtrumsväggarna? Det låter väldigt intressant ... jag har ett 15-årigt badrum som jag inte tänkt renovera än på ett par år. Klarar färgen av frekvent duschhörneanvändning?
Funderar på hur/om färgen fäster på väggskarvar där jag förra året la på extra silikon då det var risk för läckage ... blev inte vidare snyggt :-[ men tätt blev det.
Funderar på hur/om färgen fäster på väggskarvar där jag förra året la på extra silikon då det var risk för läckage ... blev inte vidare snyggt :-[ men tätt blev det.
Kan man inte få våtrumsgolv med lite "specialinlägg" i Älvsbyhus?
Jag har en tanke om exempelvis skära ut en cirkel - eller nån annan "enkel" figur - mitt på golvet och lägga in en annan färg, dvs svetsa fast kanterna.
Låter ju urtrist med deras kollektion, verkar nästan motsträvigt av dem. Kan väl inte vara några så stort problem för dem att utöka med 3-4 färger.
Jag har en tanke om exempelvis skära ut en cirkel - eller nån annan "enkel" figur - mitt på golvet och lägga in en annan färg, dvs svetsa fast kanterna.
Låter ju urtrist med deras kollektion, verkar nästan motsträvigt av dem. Kan väl inte vara några så stort problem för dem att utöka med 3-4 färger.
Byggare Babe!Byggare Babe skrev:
Det stod i "lokalblaskan" (du vet ju vilken) för några veckor sedan att Ä-hus vinst var, om jag inte missminner mig, en kvarts miljard !!!
Och som alla vet så börjar ju varje ny miljon med den första 50-öringen, så det gäller ju att vara om sig och kring sig och inte slösa med dom(50-öringarna) i onödan :
/Christina.
Klicka här för att svara