2 428 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Bestrida faktura - dåligt utfört vvs-jobb
Hej!
Har gjort en enklare badrumsrenovering under sensommaren mha ett vvs-företag. De har konsekvent inte levt upp till vad de utlovat. Tex aldrig kommit i tid, förstört vår ena nymålade vägg genom att borra rakt genom den från badrummet på två ställen och sedan inte försökt fixa det förrän vi tryckt på. När de väl kom för att fixa väggen så kunde de inte utföra allt arbete på samma dag pga torktid (rimligt), men då tog de med sig vår extra hemnyckel (som jag bett dem kasta in i brevinkastet eftersom jag var tvungen att gå till jobbet) och försvann spårlöst i ca 1,5 månad. Hörde av mig för att de skulle komma och fixa resten flera gånger, och de sa alltid en tid men dök sedan aldrig upp. Till och med när vi uttryckligen sa att vi var tvungna att få tillbaka den ett visst datum så struntade de i det. Tillslut dök den upp i brevinkastet, men resten av åtgärderna är inte utförda. Idag skickade de fakturan..
Är inte så sugen på att betala över huvud taget mtp dålig service och kasst utfört arbete, men vilka möjligheter har jag? Är så otroligt osugen på att de ska komma tillbaka och krångla med resterande åtgärder, kan det vara värt att få till ett prisavdrag på fakturan istället?
Har gjort en enklare badrumsrenovering under sensommaren mha ett vvs-företag. De har konsekvent inte levt upp till vad de utlovat. Tex aldrig kommit i tid, förstört vår ena nymålade vägg genom att borra rakt genom den från badrummet på två ställen och sedan inte försökt fixa det förrän vi tryckt på. När de väl kom för att fixa väggen så kunde de inte utföra allt arbete på samma dag pga torktid (rimligt), men då tog de med sig vår extra hemnyckel (som jag bett dem kasta in i brevinkastet eftersom jag var tvungen att gå till jobbet) och försvann spårlöst i ca 1,5 månad. Hörde av mig för att de skulle komma och fixa resten flera gånger, och de sa alltid en tid men dök sedan aldrig upp. Till och med när vi uttryckligen sa att vi var tvungna att få tillbaka den ett visst datum så struntade de i det. Tillslut dök den upp i brevinkastet, men resten av åtgärderna är inte utförda. Idag skickade de fakturan..
Är inte så sugen på att betala över huvud taget mtp dålig service och kasst utfört arbete, men vilka möjligheter har jag? Är så otroligt osugen på att de ska komma tillbaka och krångla med resterande åtgärder, kan det vara värt att få till ett prisavdrag på fakturan istället?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 570 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 570 inlägg
Svårt att bedöma med så lite information. Vad i bestod renoveringen av? Vad återstår att fixa? Vad är ni missnöjda med? Dålig service kan ni inte få avdrag för om ni inte ett avtal som säger att de skall vara klara en viss dag, då kan de bli tal om förseningsavgift. Är inte arbetet fackmannamässigt utfört, då har de rätt att åtgärda felen. Har ni fått våtrumsintyg? Är de anslutna till BKR eller GVK?Hjzxmjyr skrev:
Hej!
Har gjort en enklare badrumsrenovering under sensommaren mha ett vvs-företag. De har konsekvent inte levt upp till vad de utlovat. Tex aldrig kommit i tid, förstört vår ena nymålade vägg genom att borra rakt genom den från badrummet på två ställen och sedan inte försökt fixa det förrän vi tryckt på. När de väl kom för att fixa väggen så kunde de inte utföra allt arbete på samma dag pga torktid (rimligt), men då tog de med sig vår extra hemnyckel (som jag bett dem kasta in i brevinkastet eftersom jag var tvungen att gå till jobbet) och försvann spårlöst i ca 1,5 månad. Hörde av mig för att de skulle komma och fixa resten flera gånger, och de sa alltid en tid men dök sedan aldrig upp. Till och med när vi uttryckligen sa att vi var tvungna att få tillbaka den ett visst datum så struntade de i det. Tillslut dök den upp i brevinkastet, men resten av åtgärderna är inte utförda. Idag skickade de fakturan..
Är inte så sugen på att betala över huvud taget mtp dålig service och kasst utfört arbete, men vilka möjligheter har jag? Är så otroligt osugen på att de ska komma tillbaka och krångla med resterande åtgärder, kan det vara värt att få till ett prisavdrag på fakturan istället?
Konsumenttjänstlagen reglerar det här. Du har ingen möjlighet att "straffa" företaget för att de ger dålig service, strular och har sig. De har rätt att få betalt för utfört arbete.Hjzxmjyr skrev:
Är tjänsten felaktig så finns möjligheter att hålla inne med pengar. Men du blir inte av med företaget för då har de rätt att avhjälpa felet.
Klicka här för att svara