S
Ska bygga en spalje med 1.8m höga 95x95 tryckta stolpar, hur beställer man dessa? Som 3,6m som man kapar i 1.8x2 eller måste jag beställa 4m och kapa ut 2x1.8m ur dessa? Samma med ribborna?

Ska du ha exakt 1,8m kan du inte använda 3,6m för det du sågar med tar några mm eller mer för dig.;)
Det finns inga stolpar som är ca 2m ?
Tänkte dom var lättare att hantera för dig och framförallt lättare att frakta.

F
Du får ta kontakt med valfri bygghandel i närheten, det kan variera lite vilka längder som finns hemma och i vilka kvaliteter.
Det låter ju inte som några annorlunda dimensioner du tänkt dig, så det är säkert inga problem att få tag i rätt. En del spill kommer det säkert att bli, det är sällan man hittar exakt rätt längd, och det är oftast bra att kapa bort sista änden för den är ofta sprucken, färgmarkerad eller häftklamrad.

Finns väl inget skäl att inte ta hem 3,60-längder om det är halva sådana du ska ha. Om det inte är enklare med 5,40 vill säga. :D

Har man sån tur (planerar så väl) att man kan köpa utan spill är det väl bara att göra det.

Köpte just dessa på Bauhaus i just 1,8m längder så slipper du kapa :)

Precis, på mitt lokala varuhus hade dem bara dem 1,8m samt 4,2m. Men just då behövde jag bara 1,8 så det passa mig bra...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.