Hej, såg av en slump denna sida: https://sacbois.com/sv/product/bancale-boschetto/
Verkar som företaget finns i Frankrike, hemsidan är översatt till svenska. 1 pall med 78 st 15 kg-säckar kostar 2525 kr. Jag mailade och frågade vad fraktkostnaden skulle bli vid beställning av fyra pallar och fick till svar att det kostar inget extra. Detta verkar ju såklart osäkert när det gäller pris och kvalitet, är det någon som har beställt från Sacbois?

/Fredrik
 
  • Gilla
Bor i pepparkakshus
  • Laddar…
Intressant men storleken på pellets framkommet inte (kör med 6 mm). Jag kan inte bedöma kvaliten. Testade för många år sedan polsk pellets (köpte 10 säckar på en mack) och den funkade inte i min kamin: sotade igen i eldhuset och pelletsen tjorvade i skruven.
 
yonna yonna skrev:
Intressant men storleken på pellets framkommet inte (kör med 6 mm). Jag kan inte bedöma kvaliten. Testade för många år sedan polsk pellets (köpte 10 säckar på en mack) och den funkade inte i min kamin: sotade igen i eldhuset och pelletsen tjorvade i skruven.
Det verkar som dom har pellets från olika tillverkare, vissa märken är från Österrike, en del från Italien osv. På några av produktbilderna står det 6 mm.
 
  • Gilla
GLarsson och 1 till
  • Laddar…
F Freelin skrev:
Hej, såg av en slump denna sida: [länk]
Verkar som företaget finns i Frankrike, hemsidan är översatt till svenska. 1 pall med 78 st 15 kg-säckar kostar 2525 kr. Jag mailade och frågade vad fraktkostnaden skulle bli vid beställning av fyra pallar och fick till svar att det kostar inget extra. Detta verkar ju såklart osäkert när det gäller pris och kvalitet, är det någon som har beställt från Sacbois?

/Fredrik
Låter ju nästan för bra för att vara sant. Samtidigt undrar jag över kvaliteten, bara på samma sida säljs ju halvpall pellets av annat fabrikat för 300 euro det är ju mera i linje med våra priser...
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Låter ju nästan för bra för att vara sant. Samtidigt undrar jag över kvaliteten, bara på samma sida säljs ju halvpall pellets av annat fabrikat för 300 euro det är ju mera i linje med våra priser...
Ser man till helpallar så ligger dom mellan 2400-4500 kr beroende på fabrikat, men då är det 65-70 säckar per pall i Sverige brukar det vara 52 st. Jag var väl mest intresserad om någon hade beställt och kunde komma med ett utlåtande, det är som du skriver en osäkerhet över kvaliten.
 
Extremt billig pellets med gratis pallfrakt från Frankrike? På vilket språk fick du återkoppling?
Deras telefonnummer är till en oregistrerad fransk mobiltelefon och de anger två olika adresser. Kartan på deras hemsida visar till ett riktigt sunkigt pizzahak en bit norr om Marseille och adressen till huvudkontoret går till ett ställe utanför Rouen (90 mil från Marseille) för utlämning av matvaror som köps via nätet.

Domänen verkar vara hyfsat nyregistrerad och Sacbois, eller sac bois betyder väl ordagrant träväska?
 
  • Gilla
  • Haha
RolfRolf och 14 till
  • Laddar…
K Knattecrossfarsan skrev:
Extremt billig pellets med gratis pallfrakt från Frankrike? På vilket språk fick du återkoppling?
Deras telefonnummer är till en oregistrerad fransk mobiltelefon och de anger två olika adresser. Kartan på deras hemsida visar till ett riktigt sunkigt pizzahak en bit norr om Marseille och adressen till huvudkontoret går till ett ställe utanför Rouen (90 mil från Marseille) för utlämning av matvaror som köps via nätet.

Domänen verkar vara hyfsat nyregistrerad och Sacbois, eller sac bois betyder väl ordagrant träväska?
Sounds legit !
 
  • Gilla
TSkoogh
  • Laddar…
K Knattecrossfarsan skrev:
Extremt billig pellets med gratis pallfrakt från Frankrike? På vilket språk fick du återkoppling?
Deras telefonnummer är till en oregistrerad fransk mobiltelefon och de anger två olika adresser. Kartan på deras hemsida visar till ett riktigt sunkigt pizzahak en bit norr om Marseille och adressen till huvudkontoret går till ett ställe utanför Rouen (90 mil från Marseille) för utlämning av matvaror som köps via nätet.
Domänen verkar vara hyfsat nyregistrerad och Sacbois, eller sac bois betyder väl ordagrant träväska?
låter stabilt :surprised:
 
  • Gilla
matsgran
  • Laddar…
Fick svar på svenska, är väl något översättningsprogram
 
Provade själv skulle nog säga att det är scam pga dom skriver inte företagets namn och adress när man ska skicka en betalning utomlands och det ska dom veta fick bara ett namn
”DANY SIMOES”
 
F Freelin skrev:
Hej, såg av en slump denna sida: [länk]
Verkar som företaget finns i Frankrike, hemsidan är översatt till svenska. 1 pall med 78 st 15 kg-säckar kostar 2525 kr. Jag mailade och frågade vad fraktkostnaden skulle bli vid beställning av fyra pallar och fick till svar att det kostar inget extra. Detta verkar ju såklart osäkert när det gäller pris och kvalitet, är det någon som har beställt från Sacbois?

/Fredrik
Man köper svensktillverkad pellets om man inte vill ha problem! Pellets från Bauhouse är rena skiten.
Öststatspellets som är till hälften spån!
 
Blir inhemsk pellets då jag bara kan ladda via bulkbil. Men då vet jag också att det är så gott som spånfritt.
Gjorde en spånfälla på inmatningen, tömmer hinken den vart tredje år.
 
  • Gilla
Classe73 och 2 till
  • Laddar…
B Beemaster skrev:
Blir inhemsk pellets då jag bara kan ladda via bulkbil. Men då vet jag också att det är så gott som spånfritt.
Gjorde en spånfälla på inmatningen, tömmer hinken den vart tredje år.
Annars får du höra av dig till företaget i trådstarten:
"Avez-vous un bulkbil, s'il vous plaît?" ;)
 
  • Haha
  • Gilla
heimlaga och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.