1 404 läst ·
9 svar
1k läst
9 svar
Beställa isolering
Tänkte att jag skulle beställa lite isolering till mina nydragna rör på min kallvind.
Tanken var att beställa 100mm isolering eller 50 mm x 2, vad tycks? Blir det billigare att köpa 50 mm isolering?
Skall man köpa lamellmatta med nät eller skall man ha sådan isolering med aluminium folie på utsidan??
:O:blushing::S
Tanken var att beställa 100mm isolering eller 50 mm x 2, vad tycks? Blir det billigare att köpa 50 mm isolering?
Skall man köpa lamellmatta med nät eller skall man ha sådan isolering med aluminium folie på utsidan??
:O:blushing::S
Med rätt isolering är det inte större problem att få på 100mm i ett svep. Undantaget givetvis om du kör 80mm rör vilket jag hoppas du undviker. enda anledningen att köra 2x50 är om du inte tror dig få på 100 i ett svep utan att lämna köldbryggor, dvs inte få full täckning.
isolerar du på plats kan det ibland vara en fördel med 50mm men det beror på utrymmet du har att arbeta med.
Du behöver inte ha aluminium utan papp, nät eller stålwire räcker så länge som det är en värmeisolering och inte kondensisolering
isolerar du på plats kan det ibland vara en fördel med 50mm men det beror på utrymmet du har att arbeta med.
Du behöver inte ha aluminium utan papp, nät eller stålwire räcker så länge som det är en värmeisolering och inte kondensisolering
Klicka här för att svara