Hej jag beställde en leica l2p5 korslaser från en internet baserad firma från kungsbacka,den 14-05 har dom dragit pengarna 11 dygn senare har dom inte levererat,efter 8 arbetsdagar hör jag av mig,då dom säger att dom ska kolla upp vad som har hänt, dagen efter får jag ett mail att posten har slarvat bort beställningen,va nu börjar man bli lite orolig.:@

Känn lugnet!

Du har väl endast förbetalt till en firma som är att lita på (AAA)?

Nä, men alltså... Är man minsta tveksam till företaget man beställer av så borde väl faktura funkat kalas, och förskottsbetalning endast till välrenommerade firmor. Om alternativen finns vill säga. Annars kanske man ska hoppas det företaget.

Jag antar att du betalat med kreditkort? Tala med kreditkortsföretaget eller banken så ordnar det sig.

Jag har ett Master Card med drygt en månads kredit just för att kunna handla på nätet, jag kan kolla kortfakturan innan jag betalar och riskerar aldrig mina egna pengar utan hinner kontakta banken innan. Fast det har jag aldrig behövt göra iofs, alla som jag beställt av har snällt levererat det jag beställde :)

Det funkar bra även med betalkort. Fick se dryga 70 000 (!!!) försvinna från kontot för några år sedan, men det var inga problem i slutänden.

zocktronic skrev:
Hej jag beställde en leica l2p5 korslaser från en internet baserad firma från kungsbacka,den 14-05 har dom dragit pengarna 11 dygn senare har dom inte levererat,efter 8 arbetsdagar hör jag av mig,då dom säger att dom ska kolla upp vad som har hänt, dagen efter får jag ett mail att posten har slarvat bort beställningen,va nu börjar man bli lite orolig.:@
De har vel et sporingsnr du kan få? Så kan du jo enkelt sjekke om det er posten som er problemet :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.