Hej!
Jag vill montera en balletstång på väggen i vardagsrum och har haft problem med att hitta beslag. De flesta ledstångsbeslag som jag har hittat är för korta. Jag vill att stången ska sitta ungefär 20-25 cm ut från väggen. Vet ni var jag kan hitta sådana?

Jag tyckte denna såg intressant ut, men har ingen aning vad det skulle heta på svenska. Har inte sett dem när jag har handlat heller.

http://www.danceequipmentintl.com/specs/fbarreSpec.html

(Själva stången är en 43mm rundstav i furu som är 150cm lång)

Jag kom på egen lösning till slut som duger! :)

och?
Fram med den nu :)

Ok, men ni får inte mobba mig om den är dum....ha ha! :p

Jag använde kräftiga förstarkade konsoler (som till vägg hyllor) så att staven kommer tillräckligt långt från väggen. Sedan borrade jag igenom staven och skruvade fast den i konsolerna.

Den är stadig nog att hålla om jag lutar mot eller håller i den, men så småningom hittar jag en bättre/snyggare lösning. Jag behöver inte så mycket stöd egentligen och det är bara jag som ska använda den (inte flera stycken på en gång). Jag har sett speciella brackets (vinkeljärn, konsol?) i andra länder, men de blir nog dyr med frakt.

Inte alls dum. Snarare smart

Om du inte är nöjd.
Rekomenderar jag att åka till "Grönmarks järn" (Tools numera) det ligger nere vid vanadisronellen. Dom har ALLT, eller åtmintåne vet vart du hittar det du söker, om man pratar med rätt person (fråga efter Roffe).
Annars kan du alltid prata med en smed. Det borde inte kosta allt för många pengar.

Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.