Byggahus.se
Hmm. Är det inte lite sent att besiktiga huset. Ta dit en erfaren byggare för att få status på vad som brister och vad det kostar. Blir väl gratis då hoppas jag

H håbbe1961 skrev:
Hmm. Är det inte lite sent att besiktiga huset. Ta dit en erfaren byggare för att få status på vad som brister och vad det kostar. Blir väl gratis då hoppas jag
Det är efter man har skrivit kontrakt som man besiktigar, vinner man inte budgivningen så har du lagt 8-10k för att besiktiga någon annans hus.... Eller?

• Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Tänkte bara att man brukar besiktiga huset för att veta om priset är relevant innan man köper. Så vad skall en besiktning efteråt vara för vits. Eventuella brister kan väl inte reklameras? Är du intresserad av vad som brister är det väl bättre och få offert direkt

J
H håbbe1961 skrev:
Tänkte bara att man brukar besiktiga huset för att veta om priset är relevant innan man köper. Så vad skall en besiktning efteråt vara för vits. Eventuella brister kan väl inte reklameras? Är du intresserad av vad som brister är det väl bättre och få offert direkt
Ofta har man ju besiktningsklausul i kontraktet. I tråden framgår inte ens om kontrakt är påskrivet för övrigt.

Vi hade för övrigt Johan Hall. Förtroendeingivande för en okunnig. Hade mycket telefonkontakt efter besiktningen och han var mycket tillmötesgående. Kostade runt 10k men förhandlade ner priset 100k efter besiktningen så det var det värt.

J Jonobe skrev:
Ofta har man ju besiktningsklausul i kontraktet. I tråden framgår inte ens om kontrakt är påskrivet för övrigt.
Nej, det är inte påskrivet än.

Ok, Men klausulen finns i alla fall om besiktning antar man då. Annars är det väl bortkastade pengar.

Bästa svaret

B Bundas skrev:
Hej,

Jag har vunnit budgivningen på ett hus utanför Hörby, och behöver en duktig besiktningsman som gör en grundlig och pålitlig, (billig) besiktning.

Har ni några förslag?

/A
Jag skulle till varje pris undvika anticimex :D

Skriv in en besiktningsklausul i kontraktet (om du inte redan skrivit). Sen är det bara sätta dig ner och söka:

Rekommenderar att kolla här:

https://sbr.se/sok-besiktningsman/overlatelsebesiktning/

Visst var det ett bättre svar än de du fått? (Tyck på "Bästa svar" ;))

• Gilla
Linda Mar och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.