Hej

Behöver lite råd.
Vi har beställt gammeldags fönster till vår tillbyggnad och
fått dom levererade och då upptäcker vi fel på dom. (ganska stora fel)

Felen är påtalade och personen som vi beställde av var här och tittade och höll med på några av dom påtalade felen.

Nu har fönster leverantören varit här och ordnad några av felen vi upptäckte.
Dock ej alla enligt listan som dom fick.

Vi vill nu ta hit en oberoende besiktningsman för att titta på dom för att vi ska vara helt säkra på att vi inte missat något.
Är det någon som vet var vi kan vända oss plus hur man juridiskt måste gå tillväga för att det ska vara korrekt.
Vi har sagt att vi inte kommer att betala fakturan förrän felen är åtgärdade.
Vi har meddelat felen skriftligt och muntligt.
Kan vi hålla inne med betalningen ?
Vad är det mer vi ska tänka på ?

Tacksam för några kloka ord
//Tuborg
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.