1 700 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Besiktning av Bostadsrätt
Förrekommer det en objektiv och oberoende besiktning av nybyggda bostadsrätter? Eller sker dessa alltid i regi av byggherren. Att bostadsrättsinnehavarens åsikter inte beaktas. Att inge oberoende besiktningsman närvar.
Eller att bostadsrättsinnehavaren eller styrelsen inte får läsa protokollet?
Eller att bostadsrättsinnehavaren eller styrelsen inte får läsa protokollet?
Oftast är det inte byggherren som är beställare, Så ja det görs riktiga besiktningar. Däremot att man bygger billigt och ej långsiktigt kan ju aldrig besiktningsmannen klanka ner på.
Så som bostadsrättsköpare har man den sämsta marknaden om man inte är ett gäng som själva startar upp och låter bygga ett hus.
Så som bostadsrättsköpare har man den sämsta marknaden om man inte är ett gäng som själva startar upp och låter bygga ett hus.
Självklart är de inget krav att bostadsrättsinnehavaren ska medverka på någon besiktning snarare undantagsfall dom får.
Det är ju inte bostadsrättsinnehavaren som är byggherren.
Men självklart har byggherren en oberoende besiktningsman mot entreprenören.
Du köper ju av byggherren och har inget avtal med entreprenören så du får ju avtala syn men honom istället.
Det är ju inte bostadsrättsinnehavaren som är byggherren.
Men självklart har byggherren en oberoende besiktningsman mot entreprenören.
Du köper ju av byggherren och har inget avtal med entreprenören så du får ju avtala syn men honom istället.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Tråden flyttad
/ moderator
/ moderator
Klicka här för att svara
