2 352 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Besikta "ej besiktningsbar" torpargrund.
Vi funderar på att köpa ett hus från 30 talet med torpargrund, ej besiktningsbar enligt säljarens/mäklarens besiktningsman.
Vi vet att det finns ett hål upptaget som senare blev igenlagt av nuvarande ägare, där förra överlåtelsebesiktningen fuktmätte.
Idag har vi ju finfina kameror man borde kunna skicka ner, samt även fuktmätare så man kan få en hyffsad bedömning av läget iaf?
Är det någon som kan rekommendera en bra besiktningsman/kvinna i Uppland?
Vi vet att det finns ett hål upptaget som senare blev igenlagt av nuvarande ägare, där förra överlåtelsebesiktningen fuktmätte.
Idag har vi ju finfina kameror man borde kunna skicka ner, samt även fuktmätare så man kan få en hyffsad bedömning av läget iaf?
Är det någon som kan rekommendera en bra besiktningsman/kvinna i Uppland?
Produkter som diskuteras: "fuktmätte"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Menar du företaget Bjerking så skriver de "Vi utför inte överlåtelsebesiktning vid fastighetsöverlåtelser." http://www.bjerking.se/Vara-tjanster/Byggnader--hus/Besiktningar/injonil skrev:
Sedan finns det en "Bo Bjerking" som inte har med ovan nämnda firma att göra, honom har jag dock bara hört negativt om.
Ok, jag trodde faktiskt att det fanns någon koppling mellan ingenjörsbyrån och besiktningsfirman, men hur som helst var det Bo Bjerking jag menade. Du lär inte hitta någon firma i Uppsala som ingen har något illa att säga om...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden