3 813 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
bergvärme
LL2006 skrev:
det beror på hur stort huset är & hur isolerat huset är, samt hur väldimensionerat radiatorsystemet är & vi ska inte glömma att pumpstorlk & borrdjup ockaå spelar in.
så nånstans mellan 4000 - 20 000 kWh är nog normalt
Jag har ca 250 m[sup]2[/sup] hus ink garaget. Min Bonus 6 går 3000 timmar per år vilket är ca 4500 kWh el för uppvärmning av huset.
Till det kommer all spillvärme som faktiskt bidrar med ganska mycket energi.
Jag sparar i alla fall ca 14-15000 kWh per år på maskinen.
Till det kommer all spillvärme som faktiskt bidrar med ganska mycket energi.
Jag sparar i alla fall ca 14-15000 kWh per år på maskinen.
Klicka här för att svara