Vad tittar jag på här? Är detta ett rör i garaget som du nu har lagat men som läckte för en stund sedan?M Mitt.hus skrev:
Är problemet löst nu? Har du tryck i systemet som håller? Det blir bara mer och mer otroligt för nu skriver du att du hittat en läcka men att problemet kvarstår. Det ska alltså ha uppstått minst två läckor samtidigt orelaterade till ditt byte av blandare. Det börjar bli astronomiska odds här.
Hur säker är du på att trycket var bra innan du stängde vattnet? Det är inte så att det kan ha varit lågt redan innan och att du upptäckte det nu när du höll på med vattnet?
Om du har en så stor läcka att trycket sjunker till 0 direkt när du fyller på då hade jag stängt systemet och cirkulationspumparna. Men detta kan inte jag särskilt bra. Så hade jag gjort i alla fall.
Problemet är löst!!! 😮💨😮💨
Typiskt i samband med att vi stängde av vattnet i huset och att vi bytte blandare så gick ett rör/kran sönder i garaget ( lagade den ) fortsatt leta felet och till slut så upptäckte vi läckaget!!!! Gammalt element i garaget gick oxå sönder i samband med andra röret som gjorde att vi inte såg vattnet som kom från den för det va pool i hela garaget!! Hur och varför fattar inte jag!! Lagade det och fyllde på vatten igen och då stannade det.
Vill tacka er alla som var så snabba på att svara och lagt tid oxå, jag var kanske otydlig för vi fick panik jag skriver här samtidigt läser i boken samtidigt fyllde på vatten mm…
Tack snälla ni 🙏🙏
Typiskt i samband med att vi stängde av vattnet i huset och att vi bytte blandare så gick ett rör/kran sönder i garaget ( lagade den ) fortsatt leta felet och till slut så upptäckte vi läckaget!!!! Gammalt element i garaget gick oxå sönder i samband med andra röret som gjorde att vi inte såg vattnet som kom från den för det va pool i hela garaget!! Hur och varför fattar inte jag!! Lagade det och fyllde på vatten igen och då stannade det.
Vill tacka er alla som var så snabba på att svara och lagt tid oxå, jag var kanske otydlig för vi fick panik jag skriver här samtidigt läser i boken samtidigt fyllde på vatten mm…
Tack snälla ni 🙏🙏
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
IVT Greenline C7 bergvärmepump läcker
Värmepumpar -
Finns det trådlös styrning till min IVT-bergvärmepump?
Värmepumpar -
Bergvärme IVT Greenline - Returtemp T1
Värmepumpar -
Inställning Wilo cirk.pump IVT Greenline HE C11 Bergvärme
Värmepumpar -
Droppande ljud fr värmestam, bergvärme IVT greenline
Värme allmänt