2 670 läst ·
26 svar
3k läst
26 svar
Bergvärme, går mycket
Kolla elförbrukningen mot tidigare år och samma månad. Då ser du om den ökat = bergvärmen är slut.
Obs kolla inte bara under 1 månad utan flera.
(Sedan om ni köpt tex spabad förra månaden så gäller så klart inte det jag skrev ovan)
Obs kolla inte bara under 1 månad utan flera.
(Sedan om ni köpt tex spabad förra månaden så gäller så klart inte det jag skrev ovan)
Lossa motorn öå trevägsventilen och kolla så inte axeln på ventilen är av.
Absolut kan det ju vara så, men iom att den aldrig kom upp i temp så blev jag fundersam.
Ja det är en 525
Men den kan ju ha suttit där länge, ligger 2 Honeywell som är bytta.
LK var ju inte gratis så byta bara för att känns dumt...
Ska prova få upp mätning på vv idag
Ja det är en 525
Men den kan ju ha suttit där länge, ligger 2 Honeywell som är bytta.
LK var ju inte gratis så byta bara för att känns dumt...
Ska prova få upp mätning på vv idag
Du kan ju känna på på röret på värmesidan när den gör varmvatten om den läcker igenom men oftas om ventilen strular så brukar den inte stänga alls eller förbli öppen så är ingen risk som med honeywell ventilerna som man inte märker om dom småläcker.nino skrev:
Klicka här för att svara
