9 316 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Bergvärme ej anmält
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 173 inlägg
Vi borrade i tron om att vi hade fått godkänt och i papprena så stod det att borrfirman skulle ombesörja allt inkl. anmälan.
Efter en månad ringde miljökontoret och ville komplettera ansökan innan den blev godkänd. Jag blev lite paff. Efter anmälan var komplett (vilket jag fixade) så fick jag godkänt samt vite.
Vitet låg runt tusenlappen motsvarande den extra hanteringskostnaden typ. Cased closed.
Nu bor vi mitt på landet och borrhålet var så bra placerat men det hade ju kunnat gå på skit. Konsensus var att firma borrade utan klartecken.
Efter en månad ringde miljökontoret och ville komplettera ansökan innan den blev godkänd. Jag blev lite paff. Efter anmälan var komplett (vilket jag fixade) så fick jag godkänt samt vite.
Vitet låg runt tusenlappen motsvarande den extra hanteringskostnaden typ. Cased closed.
Nu bor vi mitt på landet och borrhålet var så bra placerat men det hade ju kunnat gå på skit. Konsensus var att firma borrade utan klartecken.
Högst osannolikt att det skulle gå som dolt fel. 3000 spänn är också en alldeles för låg summa för att dra igång en sådan process. Därtill mot ett dödsbo med allt vad det innebär.Music Man skrev:
Nej, TS har en bra inställning och får fakturan på läropengskontot om den skulle dyka upp.
Klicka här för att svara