Hej. Jag har en gammal acktank på 500l med 200l varmvattenberedare. Beredaren verkar ha gjort sitt, men acktanken är bra. Min fråga är kan jag koppla in en tank till med varmvattenslinga efter den med uttjänt beredare?
Finns det både för och nackdelar att göra så? Anledningen att jag frågar är att jag skulle spara en massa jobb, att slippa ta ut den gamla tanken ifrån pannrummet då det är så fruktansvärt trångt där att få ut den.
/Mats Nilsson
Finns det både för och nackdelar att göra så? Anledningen att jag frågar är att jag skulle spara en massa jobb, att slippa ta ut den gamla tanken ifrån pannrummet då det är så fruktansvärt trångt där att få ut den.
/Mats Nilsson
Jepp det går bra. Varnt vatten tas ut från tankens topp till växlaren och går tillbaka i botten. KV kopplas in och VV ut , Du måste ha en pump som som pumpar värme genom den och den startar med en flödesvakt på KV eller VV , när du öppnar en VV-kran så startar pumpen att ladda växlaren. Det finns eller fans något som kallas för ryggsäck som sattes dit på G:a oljepannor när VV-delen gick sin vägMonkort skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur fixar jag min 20 år gamla droppande vattenberedare
Vatten & Avlopp -
Hur ska jag tänka? Tvätt + tork eller 2x kombimaskiner?
Tvättstuga -
Skoda Superb laddhybrid -23, värt att tänka på?
Övrigt Off Topic -
Hus från 1962 - hur tänka kring vatten och avlopp?
Vatten & Avlopp -
Vad ska man tänka på innan man river en gammal garderob från 1928?
Tak & Vind