Ngn härinne som vet om man kan justera ljudvolymen på TV'n utan tillgång till remote controlern?

Normalt använder jag endast volymknapparna på TV'ns remote controler eftersom jag har parabol och använder den andra utrustningen som programväljare.

De är väl bara kolla på tvn om de finns någon knapp för volym?

B&O har väl varit kända för att ha egen standard på fjärrkontrollerna.

Hade det varit i stort sett vilket annat fabrikat som helst så hade jag föreslagit att prova en universalfjärr (om problemet är att orginalfjärren pajat).

Men är ljudet i TV'n så bra? Mitt tips, om man vill ha bra ljud, är att använda en separat stereoanläggning för ljudet.

Med bättre ljudkvalité så behöver man dessutom inte skruva på lika högt ljud för att höra vad som sägs...

På beovision MX/LX 6000 finns inte någon volymkontroll på apparaten utan enbart via fjärrkontroll, om du inte vill lägga pengar på en original så funkar logitechs universal
fjärrar t.ex o då kan du få en fjärr med kanalbyte via boxen o volym via tv

Ja, en Harmony 300i borde väl räcka, käpte en sådan för 199:- för en månad sedan men har inte börjat använda den ännu (har annars ett par 525 som används flitigt).

Tack för goda råd! Nu visade det sig att en granne har en BO med samma fjärrkontroll så nu har jag höjt ljudet via denna och justerar framöver ljudet via parabolboxens fjärrkontroll. Känns ju inte så meningsfullt att skaffa ny BO fjärrkontroll för en så gammal TV.

Hej,

Någon som som har en manual till Beovision LX 6000?

Jag kan inte komma på hur jag skall fjärrstyra motorn. Den startar med en mycket sne vinklel, och meckigt att behöva gå fram och vrida TV:n rätt varje gång man slagit på den.

Hej,

Har redan googlat och även laddat ner den PDF:en. Problemet när jag tar upp den är att den är för MX (6000) och inte för LX (6000). Verkar vara olika TV och menyer. Manualen stämmer tyvärr inte med den TV jag har (LX).

Har letat en hel del på nätet (det var så jag fick träff här till denna tråden och detta forumet). Har enbart kunnat hitta sajter som vill ta rätt mycket betalt för att ladda ner manualen. Även B&O själva har inte manualen på deras sajt (de har en för en äldre LX, men även den är fel och stämmer inte på den LX 6000 som jag använder).

Tänkte om det var någon här som hade en gammal pappersmanual, eller som av erfarenhet vet hur man gör?

Har för mig att man trycker på picture knappen på beolink 1000 tills "stand" står i bildrutan sen väljer du 1 - 9 på fjärren för den position du vill ha 1 längst till vänster o 9 längst till höger tryck sen store knappen är det nyare modell har du "stand" i setupmenyn

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.