Trimmern är en Scheppach och läckaget uppstår där slangarna till förgasaren går in i tanken. Det verkar bara läcka när den är igång (kanske läcker det också om jag vänder den upp och ner men har inte testat). Det ser ut som att maskinen skapar ett övertryck i tanken när motorn är igång och då trycks bensin ut. Slangarna förefaller hela.

Ska den här anslutningen vara 100% tät i original? Den här gummiliknande svarta mojängen som slangarna går igenom ser helt oskadad ut och verkar inte vara av sådan beskaffenhet att den ska klara övertryck. Räcker det att täta den?


Tacksam för era kloka synpunkter!
Närbild på gul genomskinlig slang ansluten till ett plastbehållarlock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C christianhipshot skrev:
Trimmern är en Scheppach och läckaget uppstår där slangarna till förgasaren går in i tanken. Det verkar bara läcka när den är igång (kanske läcker det också om jag vänder den upp och ner men har inte testat). Det ser ut som att maskinen skapar ett övertryck i tanken när motorn är igång och då trycks bensin ut. Slangarna förefaller hela.

Ska den här anslutningen vara 100% tät i original? Den här gummiliknande svarta mojängen som slangarna går igenom ser helt oskadad ut och verkar inte vara av sådan beskaffenhet att den ska klara övertryck. Räcker det att täta den?



Tacksam för era kloka synpunkter!
[bild]
dra upp den.. montera en oring och tryck tillbaka, det brukar räcka i 9 av 10 fall..
mcculloch har dessa fel..
 
  • Gilla
christianhipshot
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.