Hej. Ska bygga en rak mur med två "lager" Megawall i botten (grund och top) och sedan montera Megaloc ovanpå två lager till som blir "fristående" utan jord bakom så att säga. Överst blir det Megatäck.
Nu till min fråga - Längst ut till både höger och vänster så "startar" ju muren så att säga. Hur får man det snyggt där egentligen? Börjar jag med Megawall där så blir det ju ingen snygg "kortsida" på stenen. Finns ju slutsten som är 200x200 ja - men hur gör man med dom "långa"? Samma fråga med Megaloc - hur gör man i ändarna på muren?
Nu till min fråga - Längst ut till både höger och vänster så "startar" ju muren så att säga. Hur får man det snyggt där egentligen? Börjar jag med Megawall där så blir det ju ingen snygg "kortsida" på stenen. Finns ju slutsten som är 200x200 ja - men hur gör man med dom "långa"? Samma fråga med Megaloc - hur gör man i ändarna på muren?

Det finns hörnsten som är 400x200 som du använder vid synligt avslut.N Niklas_NiKeMaN skrev:Hej. Ska bygga en rak mur med två "lager" Megawall i botten (grund och top) och sedan montera Megaloc ovanpå två lager till som blir "fristående" utan jord bakom så att säga. Överst blir det Megatäck.
[bild]

Varför vill du köra Megaloc på de översta raderna?
Nja, jag vill minnas att hörnstenen är "skrovlig" på alla sidor runt om. Jag har inga bilder som visar baksidan, men jag kan kika om jag kommer åt att se när jag kommer hem i eftermiddag.N Niklas_NiKeMaN skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara