Är det någon som har erfarenhet av dessa plattor, Benders Carisma obehandlad grafit? Vi funderar på hur de ser ut efter ett tag i och med att de ändrar färg?

Mvh Åsa
 
Wallinskij Wallinskij skrev:
Är det någon som har erfarenhet av dessa plattor, Benders Carisma obehandlad grafit? Vi funderar på hur de ser ut efter ett tag i och med att de ändrar färg?

Mvh Åsa
Vi har sådana på vårat hus vi köpte för ett år sedan. De har legat på i drygt tio år och ser ingen skillnad på mina och bilder på nya när jag tittar på nätet. Kanske lite ljusare vilket känns logiskt.
 
  • Gilla
Wallinskij
  • Laddar…
Hej! Har ni upplevt problem med läckage igenom pannorna (särskilt nockpannorna)?
 
A A$H skrev:
Hej! Har ni upplevt problem med läckage igenom pannorna (särskilt nockpannorna)?
Jag har inga nockpannor så kan inte säga något om dem men de andra släpper igenom en del om det regnar mycket eller ligger snö och töar. Men det är min erfarenhet och det beror nog på att det samlas barr och smuts i mellan pannorna så att avrinningskanalerna inte fungerar helt hundra.
 
Att dom läcker gör ju inte speciellt mycket. Skall ju ändå vara duk eller papp under.
 
M Marlin11 skrev:
Jag har inga nockpannor så kan inte säga något om dem men de andra släpper igenom en del om det regnar mycket eller ligger snö och töar. Men det är min erfarenhet och det beror nog på att det samlas barr och smuts i mellan pannorna så att avrinningskanalerna inte fungerar helt hundra.
Tack! Ok, hur länge har ni haft pannorna/huset? Ni har inte fått vattenskador av det läckaget du beskriver orsakat av pannorna?
 
A A$H skrev:
Tack! Ok, hur länge har ni haft pannorna/huset? Ni har inte fått vattenskador av det läckaget du beskriver orsakat av pannorna?
11 år. Har tyvärr läckt in lite vid skorstensgenomföringen men det beror på att pappen har lagts felaktigt där så om det görs korrekt behöver du inte vara orolig.
 
Tackar för svaret!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.