Hej,
Håller på att planer mitt kök, och har nu kommit till belysningsdelen. Funderar på att skapa nån form av svag belysning vid sockeln under kökets bänkskåp. Belysningen skall helst inte synas så jag antar att den skall fästas upp mot bänkskåpets underrede där lampans belysning riktas mot sockeln och eventuellt golvet vid sockeln.
Är ingen expert i ämnet men jag antar att man skall någon form av LED-belysning. Undar om det är nån som har nått tips hur man fixar till detta.
Med vänlig hälsning,
Anders
Håller på att planer mitt kök, och har nu kommit till belysningsdelen. Funderar på att skapa nån form av svag belysning vid sockeln under kökets bänkskåp. Belysningen skall helst inte synas så jag antar att den skall fästas upp mot bänkskåpets underrede där lampans belysning riktas mot sockeln och eventuellt golvet vid sockeln.
Är ingen expert i ämnet men jag antar att man skall någon form av LED-belysning. Undar om det är nån som har nått tips hur man fixar till detta.
Med vänlig hälsning,
Anders
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Är det för att damm och brödsmulor ska synas lättare?
Prototypen
Prototypen
Angående "Är det för att damm och brödsmulor ska synas lättare?" så är det väll så att allt oönskat syns mer vid mer belysning.
Min ide kommer från att jag såg i en tidning som hade en liknande lösning och det såg väldigt trevligt ut.
MVH,
Anders
Min ide kommer från att jag såg i en tidning som hade en liknande lösning och det såg väldigt trevligt ut.
MVH,
Anders
Tja, risken är ju att det är bara i utställningskök som det är snyggt!
Väl hemma blir man kanske irriterad på hur mycket damm och smulor det är ... :
IKEA har en trevlig, men en anings dyr, ljuslist med lysdioder.
Den är väldans tunn och smidig, skulle gå alldeles utmärkt att limma fast under skåpen framför golvsockeln.
Kostar 359:- för 4 st 31 cm längder.
Väl hemma blir man kanske irriterad på hur mycket damm och smulor det är ... :
IKEA har en trevlig, men en anings dyr, ljuslist med lysdioder.
Den är väldans tunn och smidig, skulle gå alldeles utmärkt att limma fast under skåpen framför golvsockeln.
Kostar 359:- för 4 st 31 cm längder.
Finns liknande på Clas Ohlson: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=382720
Dock lite dyrare, 129:- /st
Dock lite dyrare, 129:- /st
Kebabslang is the shit!
Trevligare ljus en med LED tycker jag.

Har det själv i mitt kök, fast klar.

Trevligare ljus en med LED tycker jag.

Har det själv i mitt kök, fast klar.

Klicka här för att svara