Hej!

Undrar om någon har provat att belysa sin altan underifrån?
Med underifrån menar jag alltså under trallen, så att det lyser i mellanrummen mellan brädorna.

Ska precis bygga en 4x4-altan och funderar på att lägga en lång slinga (a'la vit jul-belysning) på marken under.

R
Blir nog inget bra ,trallen kommer att öka och minska på bredden med väder och vind .
Mellanrummet kan t.o.m.bli tätt i bland , du ska väl inte ha lyse för smådjuren
Ett som går att göra , sätta en ljuslist i underkant på överliggaren ( staketet ) med en liten
ribba i framkant så inte lyset slår i ögonen ( skärmar av direktljus )

R rävlyan skrev:
Blir nog inget bra ,trallen kommer att öka och minska på bredden med väder och vind .
Mellanrummet kan t.o.m.bli tätt i bland , du ska väl inte ha lyse för smådjuren
Ett som går att göra , sätta en ljuslist i underkant på överliggaren ( staketet ) med en liten
ribba i framkant så inte lyset slår i ögonen ( skärmar av direktljus )
Det blir inget staket på denna, den ligger i marknivå. Annars gillar jag idén. :)

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Kan säkert bli läckert! Fruktansvärt onödigt, men skit i det, testa!

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kan säkert bli läckert! Fruktansvärt onödigt, men skit i det, testa!
Haha :crysmile: Blir nog ett test ändå. Blir det kass, så sätter jag i småspottar och helt enkelt kopplar ur slingan. Men tänkte mest om nån sett/har en bild...

• Gilla
putte22
  • Laddar…
tommib
Jovars, i flertalet skräckfilmer förekommer det där härliga ljuset nerifrån mellan plankor. Vänta med att slå på det tills det blir dimma så ska du se att grannarna håller sig borta från din altan.

Skämt å sido så tror jag inte att det blir bra men testa för all del. Om du lägger slingan löst på marken under altanen och en ända tillgänglig (t.ex. den där matningen går in) så kan du dra ut den och använda till något annat om det inte blev bra.

tommib tommib skrev:
Jovars, i flertalet skräckfilmer förekommer det där härliga ljuset nerifrån mellan plankor. Vänta med att slå på det tills det blir dimma så ska du se att grannarna håller sig borta från din altan.

Skämt å sido så tror jag inte att det blir bra men testa för all del. Om du lägger slingan löst på marken under altanen och en ända tillgänglig (t.ex. den där matningen går in) så kan du dra ut den och använda till något annat om det inte blev bra.
LOL - japp, sån var tanken.

Bilder måste vi ha, on & off på kvällen .

• Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Bilder måste vi ha, on & off på kvällen .
Lovar! (Men det blir nog decklights. Också.)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.