Hej!

Vi har nu flyttat in i vårat hus, och såhär eftersom så kommer lite frågor och funderingar.

-Vilken typ av belysning bör vi satsa på i taket på ryggåssektionen som omfattar hall,kök,v-rum.

Det som finns nu i taket är de standard monterade apparatdosorna, med uttag och lampkrok
3st över v-rum samt 4 st över kök,hall

Det vanligaste är nog att man väljer att sätta in infällda spotlights i taket.
Men finns det något mer alternativ.??

Har läst lite om att man monterat någon form av LED armatur direkt i apparatdosorna.
Detta låter ju smidigt, men det finns ju inte så många av dem, totalt 7st. och då lär det ju behövas ganska starka led-armaturer med bred spridning av ljuset för att räcka till.

Fler alternativ som jag hört är skensystem som man skruvar direkt på innertaket med fördelen att kunna byta armaturtyper och flytta runt dem efter behag.

Vad har ni för funderingar. Alla idéer är väldigt intressanta.

Huset är ett Myresjöhus modell Stallgården

ryggåstak.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag skulle satsa på ett skensystem som det finns olika typer av spotlights och nedpendlade lampor till. Fasta spotlights tycker jag ger ett väldigt tråkigt ljus. Dessutom är du ju, som du säger, begränsad till 7 inbyggda sådana och dessutom av LED-typ eftersom det inte finns värmesköldar ovanför dosorna.

Skensystem kan jag tänka mig, men vill isåfall att det skall vara så diskret som möjligt,

-Har någon här erfarenhet av ett skensystem omfattande större delen av ett ryggåstak.?

-Vilket märke/sort har ni och ungefärligt pris.?

Är IKEAs Skensystem "Sända" något att satsa på eller är det dålig kvalitet / för begränsat vad gäller tillbehör.

Vilka skensystem finns på marknaden som håller hög kvalitet och med flertalet tillbehör till ett inte allt för blodigt pris.?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.