615 läst · 3 svar
615 läst
3 svar
Belysning garageport
Hej skulle vilja belysa en garageport som är va 240 cm bred. Tänker downlights som monteras i smyg. Det är betong ovan så belysningen behöver rymmas i smygen, en 45 där jag får spåra för ledningarna. Är ute efter att lysa upp garageporten så ganska bred spridning och låg effekt. Kan någon tipsa om armatur som skulle passa mina förhållanden? Ulf
Jag har köpt några tunna aluminiumprofiler och led-list som ska upp i mina portöppningar. Har dock inte fått tummen ur att montera dem ännu så det är lite för tidigt för att recensera.Hej skulle vilja belysa en garageport som är va 240 cm bred. Tänker downlights som monteras i smyg. Det är betong ovan så belysningen behöver rymmas i smygen, en 45 där jag får spåra för ledningarna. Är ute efter att lysa upp garageporten så ganska bred spridning och låg effekt. Kan någon tipsa om armatur som skulle passa mina förhållanden? Ulf
Jag siktar på att få ett jämnt sken över hela bredden och inte så tydliga punkter som den kan bli av enstaka spottar.
Tror det var dessa profiler jag köpte. Har dessutom fodret ovan portet nerdraget ett par cm förbi smygen så det bör göra att ljuskällan döljs skapligt.
https://www.kjell.com/se/produkter/...umprofil-utanpaliggande-for-led-lister-p49051
Frågan är om den är ok att ha utomhus? Hittar ingen mer info om det?
Produkten jag länkade till vara bara själva aluminiumprofilen. Det är bara en bit aluminium och ett plastlock.
Sen behöver man ju köpa själva led-listen också, och då är det såklart klokt att köpa en sådan som är anpassad för utomhusbruk