Menar du att färgen flagnat eller har putsen släppt? Vad har du lappat med?
Det man bör göra är att laga eventuella putssläpp med puts. Sedan målar man med sockelfärg. Färgen skyddar putsen från att fukt skvätter upp och sugs in.
Har man en fuktig sockel kan man få frostsprängningar och det resulterar i att putsen släpper.
Visst kan du sätta dit "Steni terra" eller liknande, men hur snyggt är det egentligen?