Hej!

Behöver råd - har troligen haft dålig koll på pH i vår glasfiberpool (byggd 2016) så det bildats missfärgning/ en gul beläggning på poolens väggar och trappor (inte botten av någon anledning).

Hur tusan får jag bort det här? Har testat snöigt rengöringsmedel, sharkbite (använda på båtskrov) ättika, fälgrengöring, avfettning och askorbinsyra efter att ha googlat runt. Suck, inget har varit nära att fungera. Får heller inte tag i de vi köpt poolen av/de som tillverkat - mest för att fråga om de kan rekommendera något medel..

Är nu nära på att ge upp och måla över beläggningen.. känns väldigt trist att bada i en sunkig pool! Alla tips mottages, tack!

//Anna

• Gul missfärgning och beläggning på vit glasfiberpoolvägg och trappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul missfärgning och beläggning på vita glasfiberpoolväggar och trappa.
    Skapa konto
  • Glasfiberpool med gul missfärgning på väggar och trappor, inga synliga skador på botten.
    Skapa konto
  • Gul beläggning och missfärgning synlig på blåa väggar och trappor i en glasfiberpool.
    Skapa konto
  • Blå glasfiberpool med gul missfärgning på väggar och trappor, tom och rengjord.
    Skapa konto
  • Glasfiberpool med gul beläggning på väggarna och en synlig trappa.
    Skapa konto
Testat vanligt klorin?

• Gilla
Pär Sköld
  • Laddar…
A ati skrev:
Testat vanligt klorin?
Mm, funkade inte det heller..

Anna__bola Anna__bola skrev:
Hej!

Behöver råd - har troligen haft dålig koll på pH i vår glasfiberpool (byggd 2016) så det bildats missfärgning/ en gul beläggning på poolens väggar och trappor (inte botten av någon anledning).

Hur tusan får jag bort det här? Har testat snöigt rengöringsmedel, sharkbite (använda på båtskrov) ättika, fälgrengöring, avfettning och askorbinsyra efter att ha googlat runt. Suck, inget har varit nära att fungera. Får heller inte tag i de vi köpt poolen av/de som tillverkat - mest för att fråga om de kan rekommendera något medel..

Är nu nära på att ge upp och måla över beläggningen.. känns väldigt trist att bada i en sunkig pool! Alla tips mottages, tack!

//Anna
Fick du bort det du hade i poolen jag har samma problem

I inescatmeow skrev:
@Anna__bola löste det sig?
@Anna__bola hur gick det ? Jag har exakt samma problem, testat det mesta så väldigt nyfiken på hur det gick för er ?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.