108 047 läst ·
779 svar
108k läst
779 svar
Beijerkampanj — "Bygga åt idioter"
Det är du och några till som är totalt insnöade på just ordet idiot.P Paxman skrev:twoody mfl har verkligen hakat upp sig på ordet "idiot" och kan uppenbarligen inte förstå, hur mycket vi andra försöker förklara, att det handlar om så mycket mer än ett ord.
När det gäller om det handlar om humor eller inte kan diskuteras in absurdum, eftersom det handlar om personliga preferenser, men personligen har jag aldrig uppskattat humor på andras bekostnad. Att skratta åt andras beteende, utseende, härkomst, klumpighet eller andra liknande saker tycker jag är låg och simpel humor som ligger väldigt nära mobbning. Den typen av humor uppskattas ofta av människor med låg självkänsla och diverse komplex. Att skratta åt någon som man anser sig stå över ger någon slags boost och man får ryggdunkningar av likasinnade. "Flabb flabb...Kalle...kolla den där tjejen med glasögonen...vilken nörd alltså!" "Jag vet...hon är säkert världens plugghäst Nisse! Flabb flabb".
Ehm? Det är några här som ideligen skriver saker i stil med att "Beijer kallar sina kunder för idioter". Resten använder ordet bara när de försöker förklara att så inte är fallet.P Paxman skrev:
Kan väl också tilläggas alla kommenterar som ideligen vill lyfta fram att hantverkare också kan vara idiot ibland bara för att man är irriterad på en reklam.Är väl också kränkande i så fall om man tolkar allt bokstavligt. Eller vad är det man annars vill få fram med det?
Är du alltså Beijer? Tänker på att du vet om att det inte är så. Trevligt att träffas, fast lite som med tandläkaren, aldrig igen.lärjungen skrev:
Göra sig rolig på andras bekostnad eller kalla någon för idiot var "grundläggande", mänskligt beteende fram tills dess att PK-pesten slog till.optimum skrev:
Skämt å sido, riktigt så gubbig är jag inte......men.......
Säkert kul så länge man inte är den som blir utsatt.N Nils82 skrev:
Räknas numera som trakasserier och mobbning på moderna arbetsplatser.
Faktiskt betydligt trevligare nu. Man kan ha kul utan att ge sig på någon annan.
Som chef är man skyldig att agera om man har sådan skit på sin arbetsplats.
Men det vet du säkert och har knappast med något PK tramsa att göra.
Du kan läsa mer om det på Arbetsmiljöverkets hemsida
https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/psykisk-ohalsa-stress-hot-och-vald/mobbning/
Det händer tråkigt nog ibland även på vår arbetsplats och då får man ta tag i det och reda ut skiten.
Att hänvisa till arbetsmiljöverket angående en reklamkampanj.optimum skrev:
Säkert kul så länge man inte är den som blir utsatt.
Räknas numera som trakasserier och mobbning på moderna arbetsplatser.
Faktiskt betydligt trevligare nu. Man kan ha kul utan att ge sig på någon annan.
Som chef är man skyldig att agera om man har sådan skit på sin arbetsplats.
Men det vet du säkert och har knappast med något PK tramsa att göra.
Du kan läsa mer om det på Arbetsmiljöverkets hemsida
[länk]
Det händer tråkigt nog ibland även på vår arbetsplats och då får man ta tag i det och reda ut skiten.
Du menar att Beijers reklamkampanj skulle räknas som mobbing och trakasserier av........ja vadå......en betydande del av Sveriges befolkning.optimum skrev:
Säkert kul så länge man inte är den som blir utsatt.
Räknas numera som trakasserier och mobbning på moderna arbetsplatser.
Faktiskt betydligt trevligare nu. Man kan ha kul utan att ge sig på någon annan.
Som chef är man skyldig att agera om man har sådan skit på sin arbetsplats.
Men det vet du säkert och har knappast med något PK tramsa att göra.
Du kan läsa mer om det på Arbetsmiljöverkets hemsida
[länk]
Det händer tråkigt nog ibland även på vår arbetsplats och då får man ta tag i det och reda ut skiten.
Du och andra vet mycket väl vad "PK trams" betyder och det är helt onödigt att kicka i högsta växeln och börja vräka sig med ord som mobbing, arbetsmiljöverket och chefsansvar.
En anledning till uppståndelsen kring kampanjen här på BH, och annat håll, är att den ligger HELT fel i tiden (läs PK eran)
Håller du inte med, om du anstränger dig?
Det kanske är jag som är överdrivet intellektuell men jag tyckte det framstod rätt tydligt att diskussionen senaste inläggen inte relaterar exakt till rubriken utan till hur man numera kommunicerar på arbetsplatser. Det kan man se om man som sagt anstränger sig.N Nils82 skrev:Du menar att Beijers reklamkampanj skulle räknas som mobbing och trakasserier av........ja vadå......en betydande del av Sveriges befolkning.
Du och andra vet mycket väl vad "PK trams" betyder och det är helt onödigt att kicka i högsta växeln och börja vräka sig med ord som mobbing, arbetsmiljöverket och chefsansvar.
En anledning till uppståndelsen kring kampanjen här på BH, och annat håll, är att den ligger HELT fel i tiden (läs PK eran)
Håller du inte med, om du anstränger dig?
I senaste avsnittet av "Bygga åt idioter" -podden kommenterade Alsing att kampanjen upprört några, och att den gemensamma nämnaren för dem som tagit illa upp är att de "inte är hantverkare".
Skönt att höra att de inte backar utan kör på som vanligt
Skönt att höra att de inte backar utan kör på som vanligt