P Paxman skrev:
twoody mfl har verkligen hakat upp sig på ordet "idiot" och kan uppenbarligen inte förstå, hur mycket vi andra försöker förklara, att det handlar om så mycket mer än ett ord.

När det gäller om det handlar om humor eller inte kan diskuteras in absurdum, eftersom det handlar om personliga preferenser, men personligen har jag aldrig uppskattat humor på andras bekostnad. Att skratta åt andras beteende, utseende, härkomst, klumpighet eller andra liknande saker tycker jag är låg och simpel humor som ligger väldigt nära mobbning. Den typen av humor uppskattas ofta av människor med låg självkänsla och diverse komplex. Att skratta åt någon som man anser sig stå över ger någon slags boost och man får ryggdunkningar av likasinnade. "Flabb flabb...Kalle...kolla den där tjejen med glasögonen...vilken nörd alltså!" "Jag vet...hon är säkert världens plugghäst Nisse! Flabb flabb".
Det är du och några till som är totalt insnöade på just ordet idiot.
 
  • Gilla
swe.jocke och 2 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
Det är du och några till som är totalt insnöade på just ordet idiot.
Nej, du har helt enkelt inte förstått vad det är vi pratar om och väljer att fokusera på ordet hela tiden.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
lärjungen
P Paxman skrev:
Nej, du har helt enkelt inte förstått vad det är vi pratar om och väljer att fokusera på ordet hela tiden.
Ehm? Det är några här som ideligen skriver saker i stil med att "Beijer kallar sina kunder för idioter". Resten använder ordet bara när de försöker förklara att så inte är fallet.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Kan väl också tilläggas alla kommenterar som ideligen vill lyfta fram att hantverkare också kan vara idiot ibland bara för att man är irriterad på en reklam.Är väl också kränkande i så fall om man tolkar allt bokstavligt. Eller vad är det man annars vill få fram med det?
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
J
lärjungen lärjungen skrev:
Ehm? Det är några här som ideligen skriver saker i stil med att "Beijer kallar sina kunder för idioter". Resten använder ordet bara när de försöker förklara att så inte är fallet.
Är du alltså Beijer? Tänker på att du vet om att det inte är så. Trevligt att träffas, fast lite som med tandläkaren, aldrig igen.
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
lärjungen
J Jocke Best skrev:
Är du alltså Beijer? Tänker på att du vet om att det inte är så. Trevligt att träffas, fast lite som med tandläkaren, aldrig igen.
(y)
 
G
682 kommentarer :D:rofl::crysmile:
 
P Paxman skrev:
Nej, du har helt enkelt inte förstått vad det är vi pratar om och väljer att fokusera på ordet hela tiden.
Jo ni har missuppfattat kampanjen.
Eller så är ni en av dom som pratas om i podden och känner er kränkta.
 
  • Gilla
Nils82 och 2 till
  • Laddar…
optimum
T twoody skrev:
Jo ni har missuppfattat kampanjen.
Eller så är ni en av dom som pratas om i podden och känner er kränkta.
Går inte missuppfatta.
Man vill få uppmärksamhet genom att man gör sig rolig på andras bekostnad.

Och man kallar aldrig en kund för idiot.
Tillhör god affärsetik.
 
optimum optimum skrev:
Går inte missuppfatta.
Man vill få uppmärksamhet genom att man gör sig rolig på andras bekostnad.

Och man kallar aldrig en kund för idiot.
Tillhör god affärsetik.
Göra sig rolig på andras bekostnad eller kalla någon för idiot var "grundläggande", mänskligt beteende fram tills dess att PK-pesten slog till.
Skämt å sido, riktigt så gubbig är jag inte......men.......
 
  • Gilla
Grävkalle och 3 till
  • Laddar…
optimum
N Nils82 skrev:
Göra sig rolig på andras bekostnad eller kalla någon för idiot var "grundläggande", mänskligt beteende fram tills dess att PK-pesten slog till.
Skämt å sido, riktigt så gubbig är jag inte......men.......
Säkert kul så länge man inte är den som blir utsatt.

Räknas numera som trakasserier och mobbning på moderna arbetsplatser.
Faktiskt betydligt trevligare nu. Man kan ha kul utan att ge sig på någon annan.

Som chef är man skyldig att agera om man har sådan skit på sin arbetsplats.
Men det vet du säkert och har knappast med något PK tramsa att göra.

Du kan läsa mer om det på Arbetsmiljöverkets hemsida

https://www.av.se/halsa-och-sakerhet/psykisk-ohalsa-stress-hot-och-vald/mobbning/

Det händer tråkigt nog ibland även på vår arbetsplats och då får man ta tag i det och reda ut skiten.
 
  • Gilla
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Säkert kul så länge man inte är den som blir utsatt.

Räknas numera som trakasserier och mobbning på moderna arbetsplatser.
Faktiskt betydligt trevligare nu. Man kan ha kul utan att ge sig på någon annan.

Som chef är man skyldig att agera om man har sådan skit på sin arbetsplats.
Men det vet du säkert och har knappast med något PK tramsa att göra.

Du kan läsa mer om det på Arbetsmiljöverkets hemsida

[länk]

Det händer tråkigt nog ibland även på vår arbetsplats och då får man ta tag i det och reda ut skiten.
Att hänvisa till arbetsmiljöverket angående en reklamkampanj.:crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
optimum optimum skrev:
Säkert kul så länge man inte är den som blir utsatt.

Räknas numera som trakasserier och mobbning på moderna arbetsplatser.
Faktiskt betydligt trevligare nu. Man kan ha kul utan att ge sig på någon annan.

Som chef är man skyldig att agera om man har sådan skit på sin arbetsplats.
Men det vet du säkert och har knappast med något PK tramsa att göra.

Du kan läsa mer om det på Arbetsmiljöverkets hemsida

[länk]

Det händer tråkigt nog ibland även på vår arbetsplats och då får man ta tag i det och reda ut skiten.
Du menar att Beijers reklamkampanj skulle räknas som mobbing och trakasserier av........ja vadå......en betydande del av Sveriges befolkning.
Du och andra vet mycket väl vad "PK trams" betyder och det är helt onödigt att kicka i högsta växeln och börja vräka sig med ord som mobbing, arbetsmiljöverket och chefsansvar.

En anledning till uppståndelsen kring kampanjen här på BH, och annat håll, är att den ligger HELT fel i tiden (läs PK eran)
Håller du inte med, om du anstränger dig?
 
J
N Nils82 skrev:
Du menar att Beijers reklamkampanj skulle räknas som mobbing och trakasserier av........ja vadå......en betydande del av Sveriges befolkning.
Du och andra vet mycket väl vad "PK trams" betyder och det är helt onödigt att kicka i högsta växeln och börja vräka sig med ord som mobbing, arbetsmiljöverket och chefsansvar.

En anledning till uppståndelsen kring kampanjen här på BH, och annat håll, är att den ligger HELT fel i tiden (läs PK eran)
Håller du inte med, om du anstränger dig?
Det kanske är jag som är överdrivet intellektuell men jag tyckte det framstod rätt tydligt att diskussionen senaste inläggen inte relaterar exakt till rubriken utan till hur man numera kommunicerar på arbetsplatser. Det kan man se om man som sagt anstränger sig.
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
lärjungen
I senaste avsnittet av "Bygga åt idioter" -podden kommenterade Alsing att kampanjen upprört några, och att den gemensamma nämnaren för dem som tagit illa upp är att de "inte är hantverkare".

Skönt att höra att de inte backar utan kör på som vanligt ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.