Mazen Mazen skrev:
Order makulerad enl mejl.
Min har dom inte makulerat, betalde och valde att hämta i butik. Dom hade 1st i lager nämligen.
Får se om det slinker genom

• Haha
Chiippe
  • Laddar…
L Lutte skrev:
Min har dom inte makulerat, betalde och valde att hämta i butik. Dom hade 1st i lager nämligen.
Får se om det slinker genom
Om du gjorde en direktbetalning så blir det lite jobbigare för Beijer att rätta till jmf med faktura via Klarna. Så håll tummarna hårt (y)

Nu makulerade de ordern. :-(

• Skärmdump av e-post från Beijer Byggmaterial om makulerad order på grund av prisfel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De markulerade både min och brossans order med :( iofs väntat, men det duger att försöka.

Här var ju en jättelång tråd häromåret om en liknande affär med Netonet. Där hade de även skickat ut varan, men krävde mera betalt i efterhand. Jag tror att Netonet gav upp till slut.

Vad står de i deras köpevillkor då?
Står det att dem har rätt att göra detta pga felaktigt pris så har dem ju rätten på sin sida.

Får man bara pengarna tillbaka anser jag inte man ska gnälla :)

Är de för bra för att vara sant så är det oftast det ;)

Det behöver inte stå i deras villkor, om det kan anses vara ett "förklaringsmisstag", som du borde ha insett att det är fel. Då kan de häva avtalet enligt lagen. Behövs inget i villkoren om det.

Men bevisbördan ligger ju på butiken, att du alltså medvetet utnyttjat deras oförmåga att ange ett korrekt pris.

I det här fallet med Beijer, har de skickat ut någon orderbekräftelse? Utan den är jag osäker på om man kan hävda att ett avtal ingåtts.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.