4 170 läst ·
21 svar
4k läst
21 svar
Beijerbygg.se makulerade beställning.
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Här var ju en jättelång tråd häromåret om en liknande affär med Netonet. Där hade de även skickat ut varan, men krävde mera betalt i efterhand. Jag tror att Netonet gav upp till slut.
Vad står de i deras köpevillkor då?
Står det att dem har rätt att göra detta pga felaktigt pris så har dem ju rätten på sin sida.
Får man bara pengarna tillbaka anser jag inte man ska gnälla
Är de för bra för att vara sant så är det oftast det
Står det att dem har rätt att göra detta pga felaktigt pris så har dem ju rätten på sin sida.
Får man bara pengarna tillbaka anser jag inte man ska gnälla
Är de för bra för att vara sant så är det oftast det
Moderator
· Stockholm
· 57 810 inlägg
Det behöver inte stå i deras villkor, om det kan anses vara ett "förklaringsmisstag", som du borde ha insett att det är fel. Då kan de häva avtalet enligt lagen. Behövs inget i villkoren om det.
Men bevisbördan ligger ju på butiken, att du alltså medvetet utnyttjat deras oförmåga att ange ett korrekt pris.
I det här fallet med Beijer, har de skickat ut någon orderbekräftelse? Utan den är jag osäker på om man kan hävda att ett avtal ingåtts.
Men bevisbördan ligger ju på butiken, att du alltså medvetet utnyttjat deras oförmåga att ange ett korrekt pris.
I det här fallet med Beijer, har de skickat ut någon orderbekräftelse? Utan den är jag osäker på om man kan hävda att ett avtal ingåtts.
Klicka här för att svara