2 019 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Behövs vattenfilter här? Ersätt med vattenfelsbrytare? (kommunalt vatten)
Vi håller just nu på att byta ut varmvattenberedaren och vill samtidigt installera en vattenfelsbrytare från Grohe. Vi misstänker att den bästa placeringen för denna är där vattnet kommer in till huset, direkt efter vattenmätaren samt vattenavstänging. Just nu står det däremot ett vattenfilter på just den platsen som vi hade tänkt:
Frågan är om denna behövs med tanke på att vi har kommunalt vatten? Visst är det bra att man får bättre vattenkvalité, men då kanske vi ska installera den på en annan plats istället. Någonstans i tvättstugan? (Jag är lite orolig ifall den skulle gå sönder i förrådet då vattnet har ingenstans att ta vägen)
Har ni några bra förslag på hur man kan lösa detta på bästa sätt?
Eller ska vi strunta i vattenfilter helt och hållet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Frågan är om denna behövs med tanke på att vi har kommunalt vatten? Visst är det bra att man får bättre vattenkvalité, men då kanske vi ska installera den på en annan plats istället. Någonstans i tvättstugan? (Jag är lite orolig ifall den skulle gå sönder i förrådet då vattnet har ingenstans att ta vägen)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har ni några bra förslag på hur man kan lösa detta på bästa sätt?
Vad är det för typ av filterpatron? Det ser ut att bara vara en sil. Finns det partiklar i filterhuset och brukar du tömma det på föroreningar? Jag tror inte att det filtret måste sitta där. Men så vet jag inte heller varför någon satt dit det.
Vi vet tyvärr inte varför man har satt in det. Vi bytte ut själva filtret när vi fick tillträde till huset i januari och den var riktigt äcklig och brunfärgad (se första bilden). Det verkar vara något brunt i vattnet för nu har även det nya filtret börjat bli lite brun:A Avemo skrev:
Logga in
Skapa konto
Ser ut som ett bomullsfilter är antagligen tänkt att ta upp rost som kan komma genom de äldre kommunala stålrören ser ut som du har galvar rör in i huset hade det problemet innan kommunen bytade rören i hela området
Klicka här för att svara