Sedan vi köpte vårt hus förra året har jag fått så mycket bra hjälp av att läsa här, men idag kommer jag med en riktig nybörjarfråga.

Huset har träväggar, men under renoveringen har vi satt upp renoveringsgips (6mm) på flera av dem. Vårt antagande var att det även efter det skulle gå sätta upp saker på väggarna utan plugg, men efter att ha frågat på flera byggvaruhus har jag fått helt olika besked. Min fråga är alltså: Behöver vi gipsplugg eller inte?

När jag sökte i forumet såg jag en liknande fråga, men den personen hade ett annat underlag, så jag vågade inte chansa på att samma sak gäller för oss.
 
Har du trä, plyfa, OSB eller liknande bakom gipsen är det bara att skruva med träskruv utan plugg.
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 1 till
  • Laddar…
MrJay
… och har du inte det så är det plugg som gäller.
 
  • Gilla
hennyli
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Har du trä, plyfa, OSB eller liknande bakom gipsen är det bara att skruva med träskruv utan plugg.
Tusen tack för ett snabbt och tydligt svar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.