Hej,
Behöver jag en apparatdosa runt ett infällt antennuttag är min i grunden enkla fråga.
Förra ägaren av huset har dragit ett antennuttag på det sättet. Eftersom det är riktigt tunna innerväggar i detta 50-talshus. Just i detta fallet bara en gips- och en masonitskiva så ser man uttaget på baksidan. I detta fallet är baksidan inne i en garderob så det gör inte så mycket egentligen.
Men nu när vi gör om i rummet och jag dessutom ska byta antennkabeln tänkte jag i alla fall snygga till lite och iallafall sätta en extra bräda bakom och såga ut för uttaget - Så att "väggen" blir lite tjockare just där och gripklorna i antennuttaget får ordentlig fäste, vilket dom inte har nu.
Men min fråga är - behöver jag komplettera med en apparatdosa också, eller räcker det bra så som det är och jag bara bygger på av en extra bräda av antingen fur eller mdf e.d?
Bilden visar alltså baksidan av antennuttaget inne i garderoben - antennkabeln har jag monterat ur - men den nya kommer anslutas här och sen dras vidare under golvet i VP-rör.