Hej samtliga goa människor! Jag förmodar att byggprojekten haglar i sommarsverige just nu.
Jag behöver tips på hur jag ska göra med den bakre jordkanten på min stenläggning. Eftersom tomter sällan är plana så fick det bli såhär. Vi ska använda den som matplats tänkte vi. Enklast hade ju varit att följa marken men jag vill ju inte att köttbullarna ska rulla av tallriken .
Tips på hur jag ska trolla bort den bakre kanten mottages varmt!
MVH
Jag behöver tips på hur jag ska göra med den bakre jordkanten på min stenläggning. Eftersom tomter sällan är plana så fick det bli såhär. Vi ska använda den som matplats tänkte vi. Enklast hade ju varit att följa marken men jag vill ju inte att köttbullarna ska rulla av tallriken .
Tips på hur jag ska trolla bort den bakre kanten mottages varmt!
MVH
Nja, det var inge vidare tips..
En god idé måste jag säga! 2 funderingar:Anders243 skrev:
-Orka man böja den själv eller behöver den valsas? Jag förstår att det är beroende på tjocklek. Har du någon erfarenhet?
-Smutsar den ner stenarna mycket? Jag tänker när det regnar osv...
tack för ditt svar.
Sten på högkant kanske?
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Beställer du från Rostikt, kan du välja höjd och radie själv.G Grundqvist skrev:Hej samtliga goa människor! Jag förmodar att byggprojekten haglar i sommarsverige just nu.
Jag behöver tips på hur jag ska göra med den bakre jordkanten på min stenläggning. Eftersom tomter sällan är plana så fick det bli såhär. Vi ska använda den som matplats tänkte vi. Enklast hade ju varit att följa marken men jag vill ju inte att köttbullarna ska rulla av tallriken .
Tips på hur jag ska trolla bort den bakre kanten mottages varmt!
MVH
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 224 inlägg
Ta fram spaden och slänta av så att gräsmattan livar med stensättningen. Det diffar väl knappt någon dm nu och särskilt brant är det ju inte heller.
Lyft undan grässvålen, gräv bort lite jord och sen tillbaka med gräset igen. Efter några veckor kommer det inte ens att märkas att det varit uppgrävt.
Lyft undan grässvålen, gräv bort lite jord och sen tillbaka med gräset igen. Efter några veckor kommer det inte ens att märkas att det varit uppgrävt.
ingen dum idé alls, ibland kanske det allra enklaste faktiskt är det bästa! Tack och bock.Nötegårdsgubben skrev:
Mvh
Klicka här för att svara

