2 923 läst ·
7 svar
3k läst
7 svar
Behöver tips på snygg duschblandare
Söker en duschblandare med omkastare där man kan ansluta både hand- och takdusch. Vill även att rördragningen till takduschen skall kunna anslutas osynligt i blandaren och gå inne i väggen upp till takduschen.
Kikade först på tapwell evo 015 men har förkastat den pga allt för mycket krångel kring den...
Kikade först på tapwell evo 015 men har förkastat den pga allt för mycket krångel kring den...
Fick berättat för mig på en badrumsfirma att det endast är Grohe och Vola som har blandare godkända för att ligga inne i väggen.
Volas kranar liknar ju de från Tapwell som du tittat på. Grohe har också ett par riktigt snygga.
PS. Om du inte redan känner till det så kan jag tipsa om att på Start-sidan på byggahus.se finns en riktigt bra länkguide där det bla finns en massa länkar till krantillverkare.
Volas kranar liknar ju de från Tapwell som du tittat på. Grohe har också ett par riktigt snygga.
PS. Om du inte redan känner till det så kan jag tipsa om att på Start-sidan på byggahus.se finns en riktigt bra länkguide där det bla finns en massa länkar till krantillverkare.
Vola är _ganska_ dyra i Sverige. Vi köpte våra på www.e-vvs.dk. Lite billigare i Danmark.
Jo det har du rätt i att det är ett understatement...
Tyvärr verkar det vara nån sjuka hos generalagenterna att lägga på rent enorma marginaler på lite mer "exklusiva" prylar. Det känns som de har haft en alltför skyddad verkstad i många år. Tur att webben och EU finns så även en enkel dalmas som jag har råd att handla.
Kikade på Vola, får hålla med om att det var rätt dyrt...
Jag kanske uttryckte mig otydligt i början, jag är inte ute efter en blandare som ligger inne i väggen utan en "vanlig" blandare. Men jag skulle vilja ha möjligheten att lägga röret upp till duschen osynligt i väggen. Är det inte möjligt får vi välja en med utanpåliggande rör endå.
Tapwell var ju intressant men det var så förbannat med jobb bakom för att få det att funka med dubbla väggar fuktspärr mm. Nån vettig installationsbeskrivning har jag inte sett och den jag ringde till på Tapwell var heller inte den bästa att förklara så det faller de på. Därför är vi tillbaka på spåret "vanlig" blandare...
Jag kanske uttryckte mig otydligt i början, jag är inte ute efter en blandare som ligger inne i väggen utan en "vanlig" blandare. Men jag skulle vilja ha möjligheten att lägga röret upp till duschen osynligt i väggen. Är det inte möjligt får vi välja en med utanpåliggande rör endå.
Tapwell var ju intressant men det var så förbannat med jobb bakom för att få det att funka med dubbla väggar fuktspärr mm. Nån vettig installationsbeskrivning har jag inte sett och den jag ringde till på Tapwell var heller inte den bästa att förklara så det faller de på. Därför är vi tillbaka på spåret "vanlig" blandare...
Har du kollat på www.duschbyggarna.se ? Vi har just köpt vår dusch där ifrån, valde RAIN & Premium Plus glas väggarna... Har inte hunnit montera upp ännu, men hoppas på att det blir lika snyggt som på bilderna! 
Klicka här för att svara