Jag håller på att byta ut köket i stugan, och har då byggt ut en bardisk, funderar och funderar vad som blir den bästa lösningen för baksidan. Tror jag kommer sätta en 12mm mdf-skiva över hela baksidan, och antingen måla vitt, eller klä det med samma laminatgolv som jag ska ha som stänkskydd över köksbänken. (Fruit & wine från Bauhaus blir det där)
Luckor och lådor är Ikea blankvit, bänkskiva svart stenmönstrad, golvet kommer troligen bli ett strukturborstat ekgolv i halvmörk gammal stil, samtliga väggar vita, utom en mörk fondvägg betsad med en blandning av jättemörkbrun/järnvitriolkulör (nej, jag har inte använt riktig järnvitriol inomhus).

Frågan är då vad som passar bäst till baksidan av köket, vitt, eller samma golv som stänkskyddet i köket?
Och om jag bara ska dra baksidan upp till samma nivå som bänkskivan, eller dra upp den 10cm för att få en liten kant/stopp för att förhindra spill och tappade grejor från köket?

Andra idéer? Alla förslag är jättevälkomna, idétorkan är som alltid enorm när jag jobbar åt mig själv.

• Foto0037.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Foto0038.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.