Jag håller på att byta ut köket i stugan, och har då byggt ut en bardisk, funderar och funderar vad som blir den bästa lösningen för baksidan. Tror jag kommer sätta en 12mm mdf-skiva över hela baksidan, och antingen måla vitt, eller klä det med samma laminatgolv som jag ska ha som stänkskydd över köksbänken. (Fruit & wine från Bauhaus blir det där)
Luckor och lådor är Ikea blankvit, bänkskiva svart stenmönstrad, golvet kommer troligen bli ett strukturborstat ekgolv i halvmörk gammal stil, samtliga väggar vita, utom en mörk fondvägg betsad med en blandning av jättemörkbrun/järnvitriolkulör (nej, jag har inte använt riktig järnvitriol inomhus).
Frågan är då vad som passar bäst till baksidan av köket, vitt, eller samma golv som stänkskyddet i köket?
Och om jag bara ska dra baksidan upp till samma nivå som bänkskivan, eller dra upp den 10cm för att få en liten kant/stopp för att förhindra spill och tappade grejor från köket?
Andra idéer? Alla förslag är jättevälkomna, idétorkan är som alltid enorm när jag jobbar åt mig själv.