Hej!
Jag har en elscooter / fatglider men har dessvärre blivit bestulen på laddaren till den. Den är från Kina från början och jag tänkte köpa en ny. Jag hittade en laddare som har specifikationer enligt nedan. Är den likvärdig med den laddaren som är på bilden så att jag inte bränner upp elcykeln? Laddaren på bilden är original laddaren.
name:electric bike charger
adapter model: 504865
input: ac 100v- 230v, 50/60hz
compatibility: 60v, 17 ~ 20ah lead-acid batteries
connector: square connector
output voltage: 74v
output current: 2.5a
input plug: 2 flat pin
output plug: pc plug
STORT TACK!!
Jocke
Jag har en elscooter / fatglider men har dessvärre blivit bestulen på laddaren till den. Den är från Kina från början och jag tänkte köpa en ny. Jag hittade en laddare som har specifikationer enligt nedan. Är den likvärdig med den laddaren som är på bilden så att jag inte bränner upp elcykeln? Laddaren på bilden är original laddaren.
name:electric bike charger
adapter model: 504865
input: ac 100v- 230v, 50/60hz
compatibility: 60v, 17 ~ 20ah lead-acid batteries
connector: square connector
output voltage: 74v
output current: 2.5a
input plug: 2 flat pin
output plug: pc plug
STORT TACK!!
Jocke
Moderator
· Stockholm
· 57 829 inlägg
Spontant tror jag inte den passar. Din stulna laddare är för Li.ion batterier. Den nya för blybatterier. Och de verkar inte ha samma utspänning.
En liten varning är att kontakten som syns på bild i första inlägget inte är en standard C13. Den har ett spår i underkant och hålet för jordstiftet är T-format. Troligen är det där specifikt för att man inte ska kunna plugga i en vanlig C13 till elscootern (vilket sannolikt skulle sluta illa).
Du har två alternativ.
1. Hitta en laddare som motsvarar orginalladdaren
2. Hitta en annan laddare med samma specifikationer men annan kontakt och ta isär scootern och byt laddkontakt.
Du har två alternativ.
2. Hitta en annan laddare med samma specifikationer men annan kontakt och ta isär scootern och byt laddkontakt.
Stort tack! Jag tänkte också på det och kollade kontakten på själva elscootern och den ser ut som en vanlig C13, ej T formad. Se bifogad bild. Tror du det går att bara byta kontakt på laddaren ovanför dåtommib skrev:
En liten varning är att kontakten som syns på bild i första inlägget inte är en standard C13. Den har ett spår i underkant och hålet för jordstiftet är T-format. Troligen är det där specifikt för att man inte ska kunna plugga i en vanlig C13 till elscootern (vilket sannolikt skulle sluta illa).
Du har två alternativ.
Klicka här för att svara