Hej!

Jag har en elscooter / fatglider men har dessvärre blivit bestulen på laddaren till den. Den är från Kina från början och jag tänkte köpa en ny. Jag hittade en laddare som har specifikationer enligt nedan. Är den likvärdig med den laddaren som är på bilden så att jag inte bränner upp elcykeln? Laddaren på bilden är original laddaren.

name:electric bike charger
adapter model: 504865
input: ac 100v- 230v, 50/60hz
compatibility: 60v, 17 ~ 20ah lead-acid batteries
connector: square connector
output voltage: 74v
output current: 2.5a
input plug: 2 flat pin
output plug: pc plug

STORT TACK!!

Jocke

• Svart Li-ion batteriladdare på betonggolv med etikettinformation om modell, input/output specifikationer och säkerhetsinstruktioner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Spontant tror jag inte den passar. Din stulna laddare är för Li.ion batterier. Den nya för blybatterier. Och de verkar inte ha samma utspänning.

H hempularen skrev:
Spontant tror jag inte den passar. Din stulna laddare är för Li.ion batterier. Den nya för blybatterier. Och de verkar inte ha samma utspänning.
Stort tack för snabbt svar! Du har säkert rätt, suck - det är svårt att hitta. Vet du möjligtvis någon bra ställe där det kan finnas?

Den finns på dhgate.com....

Sök på varan du har på bilden, kostar drygt 25 $..

Mvh P-A

P Pagno skrev:
Den finns på dhgate.com....

Sök på varan du har på bilden, kostar drygt 25 $..

Mvh P-A
Tack! Jag sökte på produkten där, men den jag hittade hade inte samma "pc plug" som jag behöver. Det var bara en rund kontakt tyvärr.

Kanske inte omöjligt att hitta en adapter från den runda (GX16-3) till en datorkontakt (C13)?

• Gilla
Pagno
  • Laddar…
M Mikael 81 skrev:
Kanske inte omöjligt att hitta en adapter från den runda (GX16-3) till en datorkontakt (C13)?
Lämna in den på ombyggnad i närmaste elektronikbutik kostar inte många hundralappar om ingen adapter finns.

Mest troligt finns adapter, frågan är var.

tommib
En liten varning är att kontakten som syns på bild i första inlägget inte är en standard C13. Den har ett spår i underkant och hålet för jordstiftet är T-format. Troligen är det där specifikt för att man inte ska kunna plugga i en vanlig C13 till elscootern (vilket sannolikt skulle sluta illa).

Du har två alternativ.

1. Hitta en laddare som motsvarar orginalladdaren

2. Hitta en annan laddare med samma specifikationer men annan kontakt och ta isär scootern och byt laddkontakt.

tommib tommib skrev:
En liten varning är att kontakten som syns på bild i första inlägget inte är en standard C13. Den har ett spår i underkant och hålet för jordstiftet är T-format. Troligen är det där specifikt för att man inte ska kunna plugga i en vanlig C13 till elscootern (vilket sannolikt skulle sluta illa).

Du har två alternativ.

1. Hitta en laddare som motsvarar orginalladdaren

2. Hitta en annan laddare med samma specifikationer men annan kontakt och ta isär scootern och byt laddkontakt.
Stort tack! Jag tänkte också på det och kollade kontakten på själva elscootern och den ser ut som en vanlig C13, ej T formad. Se bifogad bild. Tror du det går att bara byta kontakt på laddaren ovanför då

• Hand håller en öppen C13-strömadapter på en elscooter med karbonfiberdesign.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.