Har sökt på forumet men ej hittat något svar. Har idag en Dewalt laser (korslaser) med mottagare som fungerar bra och är väldigt exakt. Problemet är bara att den är lite svårjobbad då den säger bara upp eller ned. Jag undrar om de dyrare rotationslasrarna indikerar på mottagaren hur många mm man ligger fel. Hade underlättat i arbetet om de hade talat om tex att man är ex 10mm för lågt. Som det är nu får man testa sig fram tills man får klarton.

Ja det finns mottagare med mm angivelser.

Snailman
har en leica lino mindre laser, mottagaren till den har olika snabb ton om man ligger över eller under klartonen sas...

har inte din mottagare olika ton om den ligger fel?

Något speciellt märke? Hilti? Eller har de flesta "proffslasrarna" det jag söker efter?

Snailman skrev:
har en leica lino mindre laser, mottagaren till den har olika snabb ton om man ligger över eller under klartonen sas...

har inte din mottagare olika ton om den ligger fel?
Jo det har den...men det är ändå ganska långsamt att arbeta så. Låt säg att lägger ut en bädd med flis då vill man ställa Stickan/asfaltsrakan med mottagaren på flisen och konstatera att man är tex 2cm för hög tex och direkt då raka av flisen. Problemet är jobbigast när man är för hög för då vet man inte hur hög man är. Är man för låg så lyfter man ju Stickan tills man får klarton och sen får man syfta hur många cm låg man är.

De flesta "proffsmärkena" har nog det du söker. Om du är rädd om din tid och inte plånboken så kan du skaffa en z-fix.

jomany skrev:
De flesta "proffsmärkena" har nog det du söker. Om du är rädd om din tid och inte plånboken så kan du skaffa en z-fix.
Ja tjena!! När det står "pris offereras" brukar det betyda dyrt....
Lite overkill för mina ändamål.
Skall kolla med min bygghandlare imorgon.

Japp! Som jag sa, ...om du inte är rädd om plånboken.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.