S
Tänkte bygga ett nytt Ikea kök men insåg att köket kräver en diskbänk som bör vara 365cm lång vilket Ikea tydligen inte kan erbjud om man kollar på deras hemsida. Så jag funderade lite och insåg att en rostfri specialbyggd gammal hederlig diskbänk skulle kunna vara mest praktiskt. Diskho och spishäll ska finnas.
Kanske man ska ha en i svart sten med underlimmad ho i rostfritt?
Eller bara en svart laminat med Ikeas inläggnings ho?

Hur som helst så måste jag titta åt en annan återförsäljare än Ikea när det gäller diskbänken. Har ni några förslag? Har inte lust att punga ut med onödigt mycket pengar. Det ska vara praktiskt och gärna svart eller rostfritt. Återförsäljare i Skåne helst men skickar de hit ner så går väl allt bra...

Tack!!
Slutliga 55258.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

gå på ifö hemsida och skräddarsy en egen bänk ... priset syns också.
gaia

Har en bänk från landskrona, ca 3.15 lång. Den är gedigen med rejäl plåt. Gick på ca 16.000 + frakt.
Man får offert snabbt från dem.

S
Ja, nu har jag kollat runt och priset för en rostfri diskbänk med hål för spishäl och diskho kostade mellan 25.000-28000. Sick...

På Ikea kunde man tydligen specialbeställa och då betalar jag tydligen max 8000 för en laminatskiva med underlimmad ho.

Visst är det underbart med en rostfri men bänkskivan kan ju inte kosta 1/3 av hela köket inkl vitvaror. En skillnad på närmare 20.000 kr är inte rimligt. Okej om jag byggt ett kök för 150.000 eller så men nu blev det bara löjligt dyrt.

AnneFi
Det jag tycker är synd hos Ikea är att dom har slutat att sälja modellen där det är två stora hoar. Jag har en stor och en liten idag. Och aldrig igen. Därför måste jag vända mig någon annanstans.

Oj vad jag våndades över kostnaden, speciellt då resten kostade 30.000. Men är supernöjd, nästa kök skall jag designa med bänken som utgångspunkt, bänken skall jag ha livet ut.

Har en 4 meters liggande på köksgolvet och väntar på att hamna på plats.
Purus säljer i dag via www.neonela-kitchen.se till konsument om man inte går via annan återförsäljare.
Men har man kontakter så kan det säkert funka.
Evelyn på Neonela är duktig och gav mig ett antal tips oavsett vem jag skulle köpa av.

Min kostade 16 + moms men det är inte konsumentpris, borde ligga på ca 25-28 tusen ink moms.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.