1 971 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Behöver man limma golvgips på en liten yta?
Hej
Läst här på forumet att man borde limma golvgipset mot golvspån med t ex ardex s48 men jag har så liten yta och inte i våtrum så frågan är om det behövs. Är svårt att få tag på dessutom.
Utan är 90x90 och stabil. På gipset skall jag lägga klinker
/carl-henrik
Läst här på forumet att man borde limma golvgipset mot golvspån med t ex ardex s48 men jag har så liten yta och inte i våtrum så frågan är om det behövs. Är svårt att få tag på dessutom.
Utan är 90x90 och stabil. På gipset skall jag lägga klinker
/carl-henrik
Har lagt lite golvgipis men är amatör. Jag hade nog limmat ändå, men kanske med något lättillgängligare och billigare. Läst att kakelfix funkar.
Det är ju så liten yta så borde inte behöva förstärkas så mycket.
Det är ju så liten yta så borde inte behöva förstärkas så mycket.
Jag har köpt bostik 8010 combi som fix för att lägga plattorna (när jag köpte klinkersen)
den är inte flexibel som ardex s48 men frågan är om den ändå skulle kunna användas både för att limma gipset mot spånskivan och sen klinkersen mot gipset...
https://www.bostik.com/globalassets...hnical-data-sheet/p0224_8010_combi_se_tds.pdf
även om det inte står utryckligen så verkar det enligt beskrivningen gå att använda den på spånskivor om man primar med koncentrerad primer vilket jag har.
Den grundläggande frågan är om det blir problem när den inte har flexibiliteten som ardex?
nån som har input kring det?
den är inte flexibel som ardex s48 men frågan är om den ändå skulle kunna användas både för att limma gipset mot spånskivan och sen klinkersen mot gipset...
https://www.bostik.com/globalassets...hnical-data-sheet/p0224_8010_combi_se_tds.pdf
även om det inte står utryckligen så verkar det enligt beskrivningen gå att använda den på spånskivor om man primar med koncentrerad primer vilket jag har.
Den grundläggande frågan är om det blir problem när den inte har flexibiliteten som ardex?
nån som har input kring det?
Klicka här för att svara