4 249 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Behöver man kvistlack på gamla foder?
Jag tabbade mig bla med att missa kvistlack. Tur i oturren för att man är lat, det är bara grundat ännu på flera ställen. Funkar det med kvistlacken på grundfärgen tror ni, eller måste jag slipa ner det trärent?
(Det är alltså nya furudetaljer det handlar=redan genomslag)
(Det är alltså nya furudetaljer det handlar=redan genomslag)
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Var på Centrum för byggnadsvård i Gysinge i helgen o ställde samma fråga, svar: Om Du värmer med en speedheater ser Du om det fortfarande blöder trots att virket är gammalt, i mitt fall 75 år(har inte testat ännu).Blöder= då är det lack som gäller, eljest inte nödvändigt. Jag kommer dock att lacka " hängslen o livrem".
carra ;D
Ps
Ett besök hos dem rekommenderas elller i vart fall beställ deras katalog, många tips där o fina grejor men ack så dyrt.... då vet Du ju vad Du skall betala på hemmaplan...
ds
carra ;D
Ps
Ett besök hos dem rekommenderas elller i vart fall beställ deras katalog, många tips där o fina grejor men ack så dyrt.... då vet Du ju vad Du skall betala på hemmaplan...
ds
Klicka här för att svara