Är listerna lika gammla behövs det säkert inte.
Trät är då ganska "dött" men man vet ju aldrig.
Hängslen & svångrem ;)
 
Jag skulle definitivt kvistlacka. Men mitt hus är ju bara 80 år ...
 
Totte_S
Jag tabbade mig bla med att missa kvistlack. Tur i oturren för att man är lat, det är bara grundat ännu på flera ställen. Funkar det med kvistlacken på grundfärgen tror ni, eller måste jag slipa ner det trärent?
(Det är alltså nya furudetaljer det handlar=redan genomslag)
 
C
Var på Centrum för byggnadsvård i Gysinge i helgen o ställde samma fråga, svar: Om Du värmer med en speedheater ser Du om det fortfarande blöder trots att virket är gammalt, i mitt fall 75 år(har inte testat ännu).Blöder= då är det lack som gäller, eljest inte nödvändigt. Jag kommer dock att lacka " hängslen o livrem".

carra ;D

Ps

Ett besök hos dem rekommenderas elller i vart fall beställ deras katalog, många tips där o fina grejor men ack så dyrt.... då vet Du ju vad Du skall betala på hemmaplan...
ds
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.