D Draven #1 Medlem · 1 171 inlägg 12 sep 2004 15:16 Draven Medlem 1 171 inlägg 12 sep 2004 15:16 #1 I ett sluttningshus menar jag. Vi kommer att bygga grunden i en tung stomme utav leca, varav U-värdet kommer att bli ca 0,25 . Baksidan kommer då att ligga till 80% under jord.
I ett sluttningshus menar jag. Vi kommer att bygga grunden i en tung stomme utav leca, varav U-värdet kommer att bli ca 0,25 . Baksidan kommer då att ligga till 80% under jord.
D Draven #2 Medlem · 1 171 inlägg 12 sep 2004 22:12 Draven Medlem 1 171 inlägg 12 sep 2004 22:12 #2 Det är leca isolerblock (29cm) som jag funderar på. Bör man regla och isolera efter denna typen av block ?
Det är leca isolerblock (29cm) som jag funderar på. Bör man regla och isolera efter denna typen av block ?