Hejsan!

Det är så att vi ska byta en sektion fönster samt dörr ut till altanen och jag är lite fundersam hur jag ska gå tillväga, bäst att fråga innan jag beställer.

Hålet i väggen är 2380*2100 och vi har valt en helglasdörr som mäter 10*21 (980*2080 Karmyttermått) samt ett ett fast fönster som mäter 14*21 (1380x2080mm Karmyttermått).

Om jag nu beställer dom här två modulerna så kommer jag ju inte få plats med en regel mellan dom två, så det jag undrar är ifall man kan dra ihop karmarna dikt emot varandra, utan regel, finns det någon speciell skruv som man använder sig av kanske?

Tacksam för svar.

//Sebbe

Visst kan du dra ihop dom direkt mot varandra. Vanlig träskruv funkar bra!

...och det finns också speciella hylsor som man kan använda för detta. De monsteras då i de vanliga 14mm hålen.

MathiasS skrev:
...och det finns också speciella hylsor som man kan använda för detta. De monsteras då i de vanliga 14mm hålen.
Det va något sådant jag funderade på, finns dom att köpa lite varstanns tro? Man vill ju ha en viss justeringsmån...

Immobil skrev:
Du hittar dom i en välsorterad bygghandel. Håll utkik efter denna typen:
[länk]

Här finns en tråd som behandlar samma ämne:
[länk]
Ja det var precis sådana jag tänke på.

Jag kan tro att man hittar dom i närmaste BeijerBygg affär - dom för väl Essve-sortimentet i första hand?

Eller så borrar du helt enkelt ett nytt hål nedåt och ett uppåt,så slipper du köpa specialhylsor.(Täta imellan dörr och fönster)

Tack för alla svar. Vi valde nu att gå ner en storlek på fönstret istället, det vart ett 13*21 istället för 14*21, då kommer jag ställa upp en regel mellan modulerna. Känns bäst så.

Tack igen!

ToolsSjögrens och resten av Tools för oxå Essves sortiment.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.