6 188 läst ·
43 svar
6k läst
43 svar
Behöver köpa en ny sänksåg som är både budget och bra.
Hej, behöver köpa en ny sänksåg, eldriven helst då får jag det billigare.
Jag har funderat på den grå från Meec tools för cirka tusenlappen, kommer med skenor.
Eller en einhell/scheppach.
Funderar om någon här har erfarenhet med någon av dessa?
Jag är snickare men jag använder liksom sänksåg på 3 kanske 4 jobb per år, tycker det känns onödigt att punga ut 6k för en DeWalt/Bosch där jag iofs har batterier för båda då det är märkena jag använder.
(Haft bosch innan som är rätt så bra, DeWalten är inte värd pengarna, iaf 54v versionen den har jag testat)
Jag ska renkapa några altaner per år, kanske någon täcksida på nått kök då och då.
hade varit skönt om klingor osv är kompatibla med andra märken, så man kan få på bra klingor/byta ut skenor om man behöver enkelt osv.
Tack!
Jag har funderat på den grå från Meec tools för cirka tusenlappen, kommer med skenor.
Eller en einhell/scheppach.
Funderar om någon här har erfarenhet med någon av dessa?
Jag är snickare men jag använder liksom sänksåg på 3 kanske 4 jobb per år, tycker det känns onödigt att punga ut 6k för en DeWalt/Bosch där jag iofs har batterier för båda då det är märkena jag använder.
(Haft bosch innan som är rätt så bra, DeWalten är inte värd pengarna, iaf 54v versionen den har jag testat)
Jag ska renkapa några altaner per år, kanske någon täcksida på nått kök då och då.
hade varit skönt om klingor osv är kompatibla med andra märken, så man kan få på bra klingor/byta ut skenor om man behöver enkelt osv.
Tack!
Några altaner per år, någon täcksida då och då… Låter inte som att du egentligen behöver en sänksåg?
Precision och spånhantering — förutom sänkfunktionen i materialet — är ju de områden där en en bra sänksåg excellerar. De användningsområden du anger klaras ju av vilken hygglig handcirkel som helst i kombination med en vettig (kan vara hemmagjord) styrlinjal.