Nu när kylan börjar komma har jag luftat alla radiatorer i huset och kollat att radiatorventilens stift rör sig fritt.
Jag har en el panna och varje element har termostater från Danfoss (se bild). De har suttit i nästan 30 år.
Jag öppnade varje termostat till max (5) innan jag skruvade fast dom igen.
Om jag förstår hur dessa termostater fungerar så ställer man in hur mycket ventilen skall vara öppen (i mitt fall 5 max) och inne i termostaten finns en givare som mäter temperaturen i rummet och flyttar i sin tur stiftet in eller ut tills rumstemperaturen är erhållen. Är detta rätt förstått?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder