Måste bygga en och behöver designideer...

En ordinär modell...

• sp_nousu_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
http://www.sigro.se/es_shop/produkter/bastu_avd/bastu_helo/bastutillbehor/Pall_bank.html

inte så inspirerande  ;) men billig - du kan säkerligen fixa den mycket dyrare när du gör den själv  ;)

Sökte & fann denna inspirerande text
http://di.se/Nyheter/?page=/Avdelningar/Artikel.aspx?O=Index&ArticleId=2004\05\24\107376&src=di
men tyvärr ingen bild: Den då 25-årige inredningsarkitekten Antti Nurmesniemi fick uppdraget att inreda hotellets bastu. Han ritade också den hästskoformade succémöbeln Bastupall för bastuavdelningen högst uppe på elfte våningen. Här uppe lögade sig landets kapitalistpampar tillsammans med ministrar och riksdagsmän, högre tjänstemän, toppar inom försvaret och smickrade journalister. En och annan president har också badat i denna Finlands näst mest omskrivna bastu.

Jag köper nog den enklare pallen.

:p Jag har en massa stumpar kvar av Abachin som jag vill använda :)

Fräckt!
(Härinne lär man sej mycke nytt! Abachi = högt kvistfritt träd i familjen kakaoväxter.)

Varsågod; Nurmesniemis saunapall från 1951, en klassiker som fortfarande säljs. Ett ergonomiskt under för dig som sitta bekvämt medan du rengör dig själv eller varför inte placera den på underlaven... (Off topic: Såg en bastuvariant på Finska Bostadsmässan. Hela bastun var ett enda underlav ca 5 kvm, därpå skulle ägaren placera bekväma stolar. Stolarna lyste tyvärr med sin frånvaro. Däckstolar vore något!)

Behöver du, AndersG en pall att kliva på eller en pall att sitta på...?

• Nurmesniemi_saunapall.jpg
Kliva på :) Och för dottern att sitta på.

Ok, glöm Nurmesniemi, ingenting att kliva på och dottern faller rakt genom...

Hm. Hon är en stadig bit :)

Mer bilder....

• pall.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.